Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۶
  • :
  • :

ضرورت ایجاد اعتماد در فضای ابری

ضرورت ایجاد اعتماد در فضای ابری

سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی به فضای ابر دارند، و طبق تحقیقات صورت گرفته اصولاً سازمان‌هایی که در این خصوص فعال‌تر عمل می‌کنند، سود بیشتری از این بازار به دست می‌آورند.

به گزارش وب‌سایت Talkin’ Cloud، نشریه اکونومیست اخیراً با نظرسنجی از ۴۵۲ مدیر ارشد در کشورهای مختلف جهان، نظرات آنها را در این خصوص جویا شده است.

هر چند مشخص شد اعتمادورزی بیشتر به ابر باعث می‌شود فرایندهای عملیاتی و رفتاری در سازمان‌ها تسهیل و تسریع شود ولی میزان اعتماد به این فضا روند کندی دارد و به کندی صورت می‌گیرد.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که اعتماد به ابر کاملاً ضروری است: ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند میزان اعتمادی که آنها به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری دارند، بر تصمیم‌گیری خرید از آنها موثر بوده است.

۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند در سه سال اخیر، اعتماد به ابر افزایش یافته است و ۱۵ درصد نیز ابر را فضای بسیار قابل اعتمادی می‌دانند، در حالی که ۱۳ درصد از کاهش اعتماد خود به خدمات ابری خبر داده‌اند.

پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه و با استفاده از چه راهکارهایی می‌توان اعتماد مشتریان به خدمات ابری را افزایش داد؟

صاحب‌نظران معتقدند این فرایند چیزی نیست که در زمان کوتاه پدیدار شود بلکه به مسئولت‌پذیری خود ارائه‌دهندگان خدمات ابری بستگی دارد.

کارشناسان بر این باورند که روش‌هایی همچون تعریف استانداردهای رایج و بهترین روش ممکن (best practice)، ارائه آموزش‌های تخصصی ابری به کارکنان، و نیز ارائه راه‌هایی برای استفاده خلاقانه از ابر می‌تواند فضای اعتماد در ابر را بازسازی و تقویت نماید.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *