Search
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • :
  • :

شارژ تلفن همراه و اینترنت رایگان با نخل‌ هوشمند در دبی

شارژ تلفن همراه و اینترنت رایگان با نخل‌ هوشمند در دبی

دبی با توسعه‌ی نخل‌های هوشمند، برای ساکنان این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند از وای‌فای رایگان و شارژ گوشی‌ موبایل بهرمند شوند.

شرکت Smart Palm که مسئول توسعه و نصب نخل‌های هوشمند در دبی است، تا‌به‌حال دو نخل را در محدوده یک پارک و ساحل برای استفاده‌ی عموم نصب کرده و به‌زودی در ۱۰۳ محل مختلف نخل‌های هوشمند را قرار خواهد داد. این نخل‌ها با کمک نور خورشیدی انرژی مورد نیاز را در طول روز ذخیره می‌کند تا در شب ساکنان بتوانند از انرژی آن استفاده کنند.

3df6a37f-7721-4a86-935b-1a5e2fe21ee2
ارتفاع نخل‌های هوشمند ۶.۵ متر است و به مساحت ۱۸ متر مربع نیرو دهی می‌شود. در این نخل‌ها تعداد ۸ محل برای نصب شارژ تعبیه شده و برد وای‌فای آن‌ها به ۱۰۰ متر می‌رسد. علاوه بر این، نخل‌ها به دوربین‌های امنیتی، کلید اضطراری و نمایشگر اطلاعاتی به‌منظور نمایش اخبار، آب‌ و هوا، خدمات، جهت‌ مکان‌های محلی و انتخاب‌های حمل‌ونقل عمومی مجهز شده‌اند. البته شرکت مذکور درباره قیمت نخل‌ها صحبتی نکرده؛ چرا که قرار است به‌زودی از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی در توسعه‌ی این نخل‌ها استفاده شود که در قیمت نهایی تأثیر خواهد داشت.

2508300f-614a-423b-8932-5a563155c0dd
ویکتور نلپا، بنیان‌گذار نخل‌های هوشمند، در خصوص این تکنولوژی گفت:

البته ما در مورد کاربرد نخل‌های خرما مطلع بودیم که چطور به‌آسانی در گذشته به‌عنوان پناهگاه، سایه و مصالح ساختمانی قرار می‌گرفت. اما امروزه توسط نخل‌های هوشمند ما، ساکنان دبی می‌توانند از اتصال رایگان به اینترنت و شارژ گوشی‌های هوشمند خود برخوردار شوند.

منبع: زومیت




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *