Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۸
  • :
  • :

سال گذشته ۴.۲ میلیارد داده سرقت شد

سال گذشته ۴.۲ میلیارد داده سرقت شد

مرکز Risk Based Security در آخرین گزارش سالانه خود اعلام کرد هیچ یک از صنایع، سازمان‌ها یا مراکزی که در نقاط مختلف جهان قرار گرفته‌اند از گزند هکرها برای سرقت اطلاعات در امان نخواهند بود.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، این مرکز بر اساس بررسی جدید خود اعلام کرد در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از چهار میلیارد داده ذخیره شده از نقاط مختلف جهان سرقت شده‌اند.

بر اساس دو گزارش رسمی مجموع در محموع ۱.۵ میلیارد داده از شرکت یاهو به سرقت رفت که این اتفاق بزرگترین سرقت سایبری در طول تاریخ بود و پس از آن شرکت AdultFriendFinder با ۴۱۲ میلیون سرقت اطلاعات حساب کاربری و Myspace با ۴۲۷ میلیون سرقت رمز عبور قرار داشتند.

بر این اساس از سه شرکت مذکور ۲.۳ میلیارد داده سرقت شد و این در حالی بود که تعداد کل داده‌های سرقت شده طی سال ۲۰۱۶ میلادی ۴.۲ میلیارد واحد گزارش شد.

دو میلیارد داده دیگر که طی یک سال گذشته به دست هکرها افتاد، از سرورهای ۴۱۰۰ شرکت خصوصی، آژانس دولتی، موسسه پزشکی و دیگر انواع کسب‌وکارها به سرقت رفت.

بیش از نیمی از سرقت‌های اطلاعاتی سال ۲۰۱۶ که به عبارت دیگر می‌توان میزان آن را ۵۳ درصد اعلام کرد، در نتیجه حملات هکری صورت گرفت.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *