Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۷
  • :
  • :

رونمایی از تحلیلگر ابری مایکروسافت

رونمایی از تحلیلگر ابری مایکروسافت

مایکروسافت اخیراً یک سرویس «تحلیلگر ابری» ارائه کرده که می‌تواند در انرژی، هزینه و زمان مدیران کسب‌و‌کارها صرفه‌جویی زیادی به عمل آورد.

به گزارش وب‌سایت ITProPortal، این سرویس Microsoft Azure Analysis Services نام گرفته و قرار است پیش‌نمایش عمومی آن در کنفرانس PASS Summit ۲۰۱۶ ارائه شود.

سرویس یادشده در قالب یکی از زیرشاخه‌های رایانش ابری به نام PaaS (پلتفرم به عنوان سرویس) بوده و افراد با آن می‌توانند از داده‌های خام، مدل‌های معنایی (Semantic Models) استخراج کنند.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی، با اشاره به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های سرویس مزبور، گفته Microsoft Azure Analysis Services با ابزار داده‌ای SQL server و دیگر ابزارهای هوش تجاری سازگاری و همخوانی دارد.

بنا به گفته این شرکت آمریکایی، با Azure Analysis Services یک کاربر حرفه‌ایِ هوش تجاری می‌تواند از داده‌های خام، مدل معنایی ساخته و آن را با کاربران تجاری به اشتراک بگذارد.

مایکروسافت می‌گوید در هر سازمان مدرنِ داده‌محور، موفقیت در انجام کارها مستلزم آن است که نه فقط اطلاعات در دسترس کارشناسان IT و دانشمندان داده قرار داشته باشد، بلکه تمام کاربران تجاری نیز باید بتوانند به سهولت داده‌ها را در اختیار داشته باشند تا از آنها در تصمیمات روزانه خود استفاده نمایند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *