Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۹
  • :
  • :

رونمایی از بستر مبادله امن اطلاعات اقتصادی در الکامپ

رونمایی از بستر مبادله امن اطلاعات اقتصادی در الکامپ

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه دولت اولویت خود را به دولت الکترونیکی اختصاص داده، گفت: در جریان نقل و انتقال پول فناوری اطلاعات می تواند فساد را کاهش دهد و بدون فناوری اطلاعات برنامه های عملیاتی اقتصادی کشور اجرا نخواهد شد.

علی طیب نیا در بازدید از نمایشگاه الکامپ بیست و دوم گفت: استفاده از فناوری اطلاعات کمک موثری به کارآمدی و شفاف سازی بخش دولتی می کند.

وزیر اقتصاد گفت: در جریان نقل و انتقال پول فناوری اطلاعات می تواند فساد را کاهش دهد به همین دلیل دولت اولویت خود را به دولت الکترونیکی اختصاص داده است؛ زیرا بدون فناوری اطلاعات برنامه های عملیاتی اقتصادی کشور اجرا نخواهد شد.

وزیر اقتصاد به طرح جامع مالیاتی برای نوین سازی سیستم مالیاتی پرداخت و گفت: این سیستم امکان ارزیابی فضای مالیاتی کشور را به صورت عادلانه در یک سامانه الکترونیکی فراهم خواهد کرد.

طیب نیا پروژه گمرک را از دیگر اقدامات الکترونیکی کردن فعالیت های اقتصادی اعلام کرد و توضیح داد: طرح گسترده درحال اجرای گمرک که به پیشرفت خوبی رسیده، تمام عملیات گمرکی را به صورت یکپارچه انجام می دهد و وصول درآمدهای دولت و وصول حقوق گمرک را امکان پذیر می کند، همچنین افزایش وصولی های دولت، تسهیل و شفاف سازی جریان ورود و خروج کالا از کشور و کاهش قاچاق کالا از نتایج این پروژه خواهد بود.

به گفته وی با پروژه گمرک فرایند ترخیص کالا تسهیل می شود و هزینه مبادلاتی برای فعالان اقتصادی به حداقل می رسد. وزیر اقتصاد همچنین از طراحی یک بستر یکپارچه برای تبادل اطلاعات اقتصادی در وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: این بستر که در نمایشگاه الکامپ به بازدیدکنندگان معرفی شده، امکان مبادله اطلاعات در یک بستر امن و کارآمد را به دستگاه ها می دهد.

طیب نیا توضیح داد: برای مثال اگر قرار است مبادلاتی بین گمرک با سیستم های مالیاتی یا با بانک مرکزی انجام شود، اجازه مبادله اطلاعات در این بستر را صادر می کند.

منبع: فناوران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *