Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۶
  • :
  • :

رصدخانه‌های کشور شبکه می‌شوند/ پاسخ‌گویی به نیاز جامعه نجوم بر بستر وب

رصدخانه‌های کشور شبکه می‌شوند/ پاسخ‌گویی به نیاز جامعه نجوم بر بستر وب

معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران گفت:‌ این سازمان به دنبال ایجاد زیرساخت و سرویس دهی متقابل جامعه نجومی و عرصه فضایی کشور است و شبکه مورد نیاز برای فعالیت رصدخانه‌های تخصصی کشور را ایجاد می‌کند.

به گزارش نشریه مدیران فناوری اطلاعات به نقل از خبرگزاری فارس، محمد همایون صدر معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران گفت: سازمان فضایی ایران در راستای وظایف و ماموریت های خود و استفاده از تمام توانمندی های داخلی، برنامه ای جهت ایجاد یک شبکه همکاری مستمر میان رصدخانه های کشور دارد.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان فضایی ایران جلسه‌ای با حضور نمایندگان برخی از فعال‌ترین رصدخانه‌های کشور، برای ایجاد هم افزایی و افزایش بهره‌وری از تجهیزات موجود در حوزه نجوم، برگزار کرده است.

صدر به حضور نمایندگانی از رصدخانه‌های دانشگاه شیراز، دانشگاه زنجان، دانشگاه تفت، رصدخانه مهر بوشهر و رصدخانه ماهدشت سازمان فضایی ایران اشاره کرد و گفت: این شبکه‌سازی در حوزه کاری گروه نجوم و اکتشافات فضایی سازمان در حال انجام است و این سازمان به دنبال ایجاد زیرساخت و سرویس دهی متقابل جامعه نجومی و عرصه فضایی کشور است.

این مقام مسوول با اشاره به ظرفیت های بالای موجود در گروه نجوم در زمینه رصد و سنجش مدار ماهواره ها و اجرام فضایی نزدیک به زمین و همکاری های بین المللی در این خصوص گفت: سازمان فضایی ایران در راستای وظایف و نقش حاکمیتی خود به دنبال ایجاد زیرساخت و کمک به رشد و توسعه نجوم در کشور است.

به گفته صدر در صورت ایجاد این شبکه رصدخانه های عضو می توانند در قالب این طرح خدمات خود را توسعه دهند و به محققان خدمت ارائه کنند و در قالب یک بستر مناسب تحت وب نیازهای جامعه نجوم را پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه مورد نیاز برای فعالیت رصدخانه‌های تخصصی کشور توسط سازمان فضایی ایران ایجاد می شود ادامه داد:‌ رصدخانه های عضو این شبکه می بایست شرایط لازم برای عضویت در این شبکه تخصصی را داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری فارس




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *