Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۷
  • :
  • :

رشد ۳۳ درصدی درآمد خدمات ابری گوگل در فصل دوم ۲۰۱۶

رشد ۳۳ درصدی درآمد خدمات ابری گوگل در فصل دوم ۲۰۱۶

شرکت آلفابت که گوگل از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود گزارش مالی مربوط به سه ماه قبل از ژوئن ۲۰۱۶ را منتشر کرد و توانست مجموع درآمدهای خود را بیش از آنچه که توسط تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی شده بود، محقق کند.

به گزارش وبسایت phonearena، شرکت اپل این فصل را با کسب درآمد ۷.۸۱ میلیارد دلاری به پایان رساند، سامسونگ ۵.۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرد، مایکروسافت ۳.۱ میلیارد دلار و فیسبوک هم ۲.۱ میلیارد دلار برای خود درآمدزایی کرد. ولی گوگل در این دوره زمانی سه ماهه موفق به کسب درآمد ۲۱.۵ میلیارد دلاری شد تا ۴.۸۸ میلیارد دلار از این رقم سود خاص باشد. درآمدهای گوگل در فصل دوم سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱ درصدی را نشان داد.

شرکت آلفابت این روزها پروژه‌های مختلفی را پیش می‌برد که از جمله آنها می‌توان به توسعه خودروهای خودران اشاره کرد. این پروژه در فصل دوم امسال هزینه‌ای بالغ بر ۸۵۹ میلیون دلار برای آلفابت به همراه داشت که البته به گفته کارشناسان، در آینده بازده مالی فراوانی را برای این شرکت به همراه می‌آورد.

برخی کارشناسان بر این باورند این همان سیاستی است که آلفابت را سرپا نگه داشته است تا بر این اساس استراتژی کاهش هزینه‌ها یا افزایش موقت درآمدها برای یک دوره زمانی فصلی را کنار بگذارد. شرکت آلفابت پروژه‌های دیگری را هم در این زمینه پیش می‌برد که از جمله آنها می‌توان به Google Fiber اشاره کرد.

درآمدهای غیرتبلیغاتی آلفابت از جمله درآمدهای مربوط به بخش خدمات پرداش ابری، فروش سخت‌افزار و فروشگاه اینترنتی Play Store در این فصل رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *