Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۵
  • :
  • :

ربات خبرنگار واشنگتن پست صدها خبر نوشت

ربات خبرنگار واشنگتن پست صدها خبر نوشت

ربات‌ها در حال تسخیر شغل‌های انسانی هستند. سال گذشته ربات‌ها موفق شدند کارهایی مانند سرو قهوه یا فست فود و یا ارسال پیتزا برای مشتریان را انجام دهند. حتی رباتی داریم که شغل رهبری کنسرت را به عهده دارد! اما اکثر مردم بعید می‌دانند که ربات‌ها بتوانند جایگزین خبرنگاران شوند، درست است؟

شما شاید بارها در فضای مجازی خبرهایی خوانده باشید که توسط هوش مصنوعی نگاشته شده‌اند. سال گذشته، Washingtone Post، برنامه گزارش‌گر هلیوگراف (Heliograf) را معرفی کرد که اولین بار در المپیک ریو خبرهایی درمورد بازی‌های و مدال‌های دریافت شده توسط ورزشکاران را برای سرویس دستیار هوشمند آمازون (الکسا) تهیه کرد. بعد از آن، مدیر بخش مهندسی اطلاعات Sam Han گفت: چالش بعدی، بسط موضوع مورد نظر و ارائه نوعی تحلیل خبری است که از طریق این برنامه صورت خواهد پذیرفت.

سال گذشته واشنگتن پست بارها مطالبی تهیه شده توسط هلیوگراف را منتشر کرد که به موضوعات مختلفی اما معمولی و کوچک مانند اخبار دبیرستان‌ها می‌پرداخت. بعد از آن بود که دیگر خبرگزاری‌ها مانند USA Today و Associated Press نیز اقدام به استفاده از نرم افزارهای تولید کننده محتوا کردند. خبرنگاران ارشد خیلی سریع اعلام کردند که هوش مصنوعی قرار نیست جایگزین گزارشگرها و خبرنگاران شود و تنها می‌تواند به مدیریت زمان و کم کردن حجم کاری آنها کمک کند.

Jeremy Gilber، یکی از مدیران واشنگتن پست در این‌باره می‌گوید: هلیوگراف زمان مفیدی برای خبرنگاران و سردبیران باز می‌کند تا مطالب جذاب‌تر و حرفه‌ای تری تهیه کنند. به علاوه، ماشین یا به عبارت دیگر هوش مصنوعی، اشتباهات کمتری مرتکب می‌شود که می‌تواند بازخورد اخبار یا مطالب را بهبود دهد. Francesco Marconi مدیر بخش استراتژی Associated Press معتقد است که خبرهایی که توسط نرم افزارهای این چنینی تهیه شده است، درصد بروز خطا و اشتباه بیشتر از ۱۰ برابر کمتر شده است.

آینده صنعت خبرنگاری نامعلوم است. بسیاری از خبرنگارها یا خبرگزاری‌های برتر کنونی در دنیا، از نگاشت مطالب کوچک و ثبت و نشر اطلاعات جزئی راه خود را آغاز کرده‌اند و بعد از گذشت مدت‌ها سرشناش شدند. چیزی که مسلم این است که ربات‌ها در حال باز کردن جایگاه جدیدی کنار خبرنگاران هستند.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *