Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • :
  • :

رابطه میان ضریب هوشی و نرخ سرقت نرم‌افزاری

رابطه میان ضریب هوشی و نرخ سرقت نرم‌افزاری

این بررسی در ۱۰۰ کشور مختلف جهان انجام شده است
هیچ شکی نیست که سرقت نرم‌افزاری، یکی از مشکلات مهم حوزه تکنولوژی در کشورهای مختلف جهان به حساب می‌آید که همه‌ساله هزینه‌های زیادی را هم به توسعه‌دهندگان و شرکت‌های مختلف تحمیل می‌کند.

به گزارش وب‌سایت Slashgear، گروهی از محققان آلمانی شرکت MPRA در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که نرخ سرقت نرم‌افزاری، در کشورهایی که مردم آن از ضریب هوشی بالاتری برخوردارند به مراتب کم‌تر از سایر کشورها است.

در این گزارش آمده است :‌” ما به این نتیجه رسیدیم که ضریب هوشی مردم یک کشور، رابطه معکوسی با میزان سرقت‌های نرم‌افزاری ثبت شده در آن کشور دارد.”

درنظر داشته باشید که نتیجه این تحقیق به‌هیچ وجه تاییدکننده این امر نیست که IQ پایین در یک ملت، دلیلی برای افزایش سرقت‌ نرم‌افزاری در آن کشور باشد، بلکه در این تحقیقات، تنها رابطه میان این دو پارامتر بررسی شده است.

piracyintelligenceiq_1
در این بررسی که در ۱۰۰ کشور مختلف جهان انجام شده، امتیازهای ملی IQ، در مقایسه با تعداد گزارش‌های منتشر شده از سوی Business Software Alliance در زمینه نرخ سرقت‌‌های نرم‌افزاری ثبت شده قرارگرفته‌اند و در نهایت نیز با درنظر گرفتن این دو مولفه نتیجه گیری صورت گرفته است.

البته در همین حال برخی کشورهای حاضر در این بررسی، از الگوی کلی اشاره شده در ابتدای این مطلب پیروی نمی‌کنند. به عنوان مثال، در کشور چین شاهد IQ جمعی بالا در کنار نرخ فزاینده سرقت نرم‌افزاری هستیم. در آفریقای جنوبی نیز عدد پایین در مقابل IQ ملی در کنار نرخ پایین سرقت نرم‌افزاری قرار می‌گیرد.

پس از حذف تاثیرات ایجاد شده از سوی چند کشوری که از الگوی کلی پیروی نمی‌کنند، این نتیجه حاصل می‌شود که در صورت افزایش IQ ملی تا ۱۰ واحد، نرخ سرقت نرم‌افزاری چیزی در حدود ۵.۳ درصد کاهش خواهد یافت.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *