Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۸
  • :
  • :

دندان تیز هکرها برای حمله به دستگاه‌های اینترنت اشیاء

دندان تیز هکرها برای حمله به دستگاه‌های اینترنت اشیاء

گزارش اخیر شرکت F۵ labs نشان می‌دهد که هکرها به دنبال هدف گرفتن دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) با استفاده از بات‌نت‌ها هستند.

در حال حاضر میلیاردها دیوایس اینترنت اشیاء مشغول به فعالیت است و کارشناسان معتقدند این رقم سیر صعودی خواهد داشت. به گزارش وب سایت TechRepublic، گارتنر چندی قبل پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر نیمی از پردازش‌ها و سیستم‌های نوین تجاری در اکوسیستم IoT حضور خواهد داشت.

به موازات افزایش تعداد دستگاه‌های فعال در این اکوسیستم، بزهکاران سایبری نیز به صرافت سوء استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این فضای پررونق بر آمده‌اند.

شرکت F۵ labs چندی پیش ضمن بررسی تهدیدات جهانی IoT، از افزایش ۲۸۰ درصدی حمله به دیوایس‌های اینترنت اشیاء در شش ماه اخیر خبر داد. این گزارش مدعی است که ۸۳ درصد حملات مزبور از یک مرکز ارائه‌دهنده خدمات میزبانی در اسپانیا به نام SoloGigabit نشات می‌گیرد. شرکت مزبور می‌گوید باید پیش از وقوع حوادث تکان دهنده، تدابیر امنیتی لازم را در دست گرفت.

بنا به گفته F۵ labs، استفاده نکردن از دیوایس‌های آسیب‌پذیر IoT و تدوین استراتژی DDoS از جمله شیوه‌های موثر برای مقابله با این دسته از هکرهاست.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *