Search
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • :
  • :

خطوط اینترنتی با بیشترین ظرفیت ارتباطی جهان راه‌اندازی شد

خطوط اینترنتی با بیشترین ظرفیت ارتباطی جهان راه‌اندازی شد

آرزوی فنلاند برای تبدیل شدن به مرکز داده جهان محقق شد و این کشور خطوط زیردریای فوق پرسرعت جدید را برای اتصال کشورهای شمال اروپا و به آلمان راه‌اندازی کرد.

به گزارش وبسایت Zdnet، سیستم کابل فیبر نوری جدید در مسافتی به طول ۱۱۷۲ کیلومتر راه‌اندازی شده است و این کابل با نام C-Lion۱ شناخته می‌شود که البته از آن با عنوان «بزرگراه دیجیتالی شمالی» هم یاد می‌کنند. این خطوط کابلی بین شهر هلسینکی در فنلاند و بندر صنعتی روستوک در آلمان کشیده شده است و از عمق یک متری دریای بالتیک می‌گذرد.

این کابل در حالی راه‌اندازی شده است که دو کشور مذکور شبکه‌های زمینی دیگر را نیز در اختیار داشتند و به کمک سیستم جدید ظرفیت و سرعت انتقال داده را افزایش داده‌اند.

«یوکا-پِکا یونسو» مدیر گروه شرکت‌های Cinia که دفتر مرکزی آن در فنلاند واقع شده است و سرمایه‌گذار اصلی این پروژه محسوب می‌شود توضیح داد: «ما در حال حاضر بیشترین ظرفیت ارتباطی سراسر جهان را در اختیار داریم».

در آخرین آزمایش‌های انجام شده مشخص شد این کابل که هشت جفت فیبر را شامل می‌شود، می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۴۴ ترابیت در ثانیه انتقال دهد. رقم مذکور ۲۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های جدید محاسبه می‌شود. در آغاز این پروژه در سال ۲۰۱۵ میلادی که مرکز شبکه‌های زیردریایی آکاتل-لوسِنت این پروژه را به صورت فنی آغاز کرد، سرعت این کابل کمتر محاسبه شده بود. آلکاتِل-لوسِنت هم‌اکنون به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فنلاندی نوکیا محسوب می‌شود.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *