Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۰
  • :
  • :

خداحافظی ابدی یاهو با دنیای فناوری؛ آلتابا جایگزین یاهو می شود

خداحافظی ابدی یاهو با دنیای فناوری؛ آلتابا جایگزین یاهو می شود

پس از خرید شرکت یاهو توسط شرکت Verizon تغییرات بزرگی در این شرکت رخ داده است. بزرگترین این تغییرات، تغییر اسم یاهو به آلتابا است.

به گزارش نشریه مدیران فناوری اطلاعات به نقل از کلیک، یاهو که به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت ها در زمینه فناوری محسوب می شود، دیگر وجود خارجی نخواهد داشت. شرکت Verizon تایید کرد که قصد دارد یاهو را با مبلغ ۴٫۸ بیلیون دلار در ماه جولای تصاحب کند. البته طبق سند رسمی مالی یاهو جزئیات بیشتری درباره آن که چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد، فاش شده است.

با این وجود Verizon قول داده است که اگر مشکلاتی که در خرید کامل شرکت وجود دارد به اتمام برسد، فروشی که قرار است در ماه جولای انجام شود تنها شامل کسب و کار عملیاتی شرکت خواهد بود. در واقع این خرید شامل سهام سایت بزرگ چینی Alibaba که ۱۵ درصد سهام شرکت یاهو را در دست دارد، نخواهد شد. هم چنین این خرید شامل دارایی های دیگر این شرکت که بخش بیشتر آن متعلق به شرکت های آسیایی است نخواهد بود. طبق اسنادی که از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در روز دوشنبه منتشر شد، چیزی که باقی می ماند به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری سهامی عام و با نام Altaba رونمایی خواهد شد.

هم چنین تعداد اعضای هیئت مدیره به پنج مدیر کاهش خواهد یافت و بسیاری از مدیران کلیدی حذف خواهند شد. همان طور که انتظار می رفت دو نفر از این افراد Marissa Mayer، مدیرعامل یاهو و David Filo بنیانگذار یاهو هستند. علاوه بر این شخصیت های برجسته دیگری از جمله Eddy Hartenstein ،Richard Hill ،Jane Shaw و Maynard Webb نیز این شرکت را ترک کردند. طبق اسناد منتشر شده از طرف یاهو دلایل خروج این افراد از شرکت مسائلی از جمله مخالفت با سیاست ها، روش ها، نحوه عملکرد و مسایلی از این دست نبود.

یاهو دومین غول دنیای وب محسوب می شود که اخیرا توسط Verizon خریداری شده است. در سال ۲۰۱۵ شرکت Verizon با مبلغ ۴٫۴ بیلیون دلار شرکت AOL را خریداری کرد.

البته فرایند خرید سهام شرکت یاهو تقریبا به کندی پیش می رود. یکی از دلایل آن حمله بزرگ هکرها به یاهو بود که چندی پیش رخ داد و ظاهرا باعث دلسرد شدن Verizon در این خرید گردید.

در حالی که Mayer در تیم سرپرستی Altaba جایی نخواهد داشت اما هنوز به طور واضح مشخص نیست که آیا Mayer جایی در آینده Verizon خواهد داشت یا خیر. طبق توافقاتی که از پیش صورت گرفته است Mayer قرار است با دریافت مبلغ ۵۵ میلیون دلار جای خود را به شخص دیگری دهد.

منبع: کلیک




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *