Search
۱۴۰۳-۰۱-۲۸
  • :
  • :

حمله فیشینگ به iOS با کپی کردن صفحه درخواست رمز اپل

حمله فیشینگ به iOS با کپی کردن صفحه درخواست رمز اپل

به‌تازگی یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای iOS از وجود محتوای فیشینگ خاصی در این سیستم‌عامل خبر داده است که اقدام به دزدی رمز عبور و اپل آی‌دی کاربران می‌کند.

به گزارش وب‌سایت خبری تحلیلی ubergizmo، امروزه حملاتی از نوع فیشینگ بسیار خلاقانه شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که پی بردن به آنها مانند گذشته چندان آسان نیست، کما اینکه این بار به نظر می‌رسد که اپل نیز با این مشکل مواجه شده است.

در همین راستا نیز اخیراً یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای مبتنی بر سیستم‌عامل همراه اپل از ظاهر شدن پاپ‌آپ فیشینگی در این سیستم‌عامل خبر داده که محتوای آن بسیار شبیه به محتوای صفحه درخواست رمز عبور از جانب iOS است.

بدین‌‌ترتیب، کاربران با فرض این‌که پاپ‌آپ یادشده از جانب خود سیستم‌عامل بوده است، اقدام به وارد کردن اپل آی‌دی و رمز عبور خود در آن می‌کنند، که طبعاً سرآغاز یک دردسر بزرگ خواهد بود.

البته گفتنی است وجود محتوای فیشینگ در سیستم‌‌عامل iOS امر چندان جدیدی نیست و پیش‌ از این نیز این شرکت با چنین خطراتی مواجه شده و به همین دلیل به نرم‌افزارهای ساخته شده جهت مبارزه با آنها برای قرارگیری در اپ‌استور مجوز داده است.

لازم به ذکر است که محتوای فیشینگ یادشده به‌راحتی قابل ردیابی است و برای انجام این کار تنها کافی است تا دکمه بازگشت به خانه دستگاه فشار داده شود و در نتیجه به نظر می‌رسد این آسیب‌پذیری به سهولت قابل رفع است.

این توسعه‌دهنده درباره این محتوا به اپل نیز گزارش‌هایی را عرضه کرده و این شرکت را جهت رفع آن مسئول دانسته است. البته پاسخ اپل به درخواست این فرد هنوز مشخص نیست.

با این‌ وجود، تا زمانی که این مشکل به‌صورت کامل رفع نشده، بهتر است هرگاه که صفحه درخواست رمز به شما ارائه شد، ابتدا دکمه بازگشت به خانه را بزنید و در صورتی‌که به صفحه اصلی بازگشتید باید بدانید که با یک تلاش برای فیشینگ روبرو بوده‌اید.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *