Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۹
  • :
  • :

حفاظت از برنامه‌های جاوا اسکریپت در برابر دست‌کاری و مهندسی معکوس

حفاظت از برنامه‌های جاوا اسکریپت در برابر دست‌کاری و مهندسی معکوس

به لطف فناوری جدیدی که مؤسسه‌ی فناوری Arxan ارائه کرده است، برنامه‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت از این پس امن‌تر می‌شوند. این فناوری از دست‌کاری برنامه‌های جاوا اسکریپت جلوگیری می‌کند.

فناوری انحصاری Arxan برنامه‌های جاوا اسکریپت را به برنامه‌هایی خود-مدافع و ضدِ دستکاری تبدیل می‌کند. مدیرعامل این مؤسسه گفت: «اگر کدِ برنامه‌ی جاوا اسکریپت شما بوسیله‌ی راه‌حل ما مورد پردازش قرار گیرد، به‌هیچ وجه توسط نفوذگران و ابزارها قابل خواندن نخواهد بود اما مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، ما راه‌کار دفاعی ارائه داده‌ایم که از کدهای شما در زمان اجرا در داخل مرورگرها نیز حفاظت می‌کند.»

برای برنامه‌هایی که با جاوا اسکریپت طراحی شده‌اند مانند برنامه‌های ترکیبیِ iOS و اندروید و در صفحات وب، این فناوری جدید می‌تواند امنیت بیشتری به‌دنبال داشته باشد. این فناوری به شرکت‌های معروف اجازه می‌دهد بر روی وب‌گاه‌های خود از نشان‌های تجاری و تصاویر آن‌ها حفاظت کرده و خطر سرقت IP ها را به حداقل برسانند.

مدیر تولید این محصول جدید می‌گوید: «راه‌حلی را توسعه داده‌ایم که به مشتریان اجازه می‌دهد بدون نگرانی درباره‌ی امنیت، از جاوا اسکریپت بهره ببرند. برنامه‌های جاوا اسکریپت با استفاده از این راه‌حل ویژگی خود-مدافعی خواهند داشت و در برابر حملات دست‌کاری و مهندسی معکوس کد در امان خواهند بود. این محصول همچنین اشز کلیدهای رمزنگاری، داده‌های حساس و ارتباطات با استفاده از واسط‌های برنامه‌نویسی کارگزار محافظت می‌کند.»

همان‌طور که مشخص است، استفاده از چنین محصولی مزیت‌های زیادی برای شرکت‌ها خواهد داشت. با این‌حال در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم مزیت این راه‌حل برای کاربران انتهایی چیست؟ تجربه نشان داده است که در حال حاضر کاربران به تلفن‌های همراه خود بیش از رایانه‌های رومیزی اعتماد دارند و بیشتر زمان خود را با این دستگاه‌های هوشمند سپری می‌کنند. علاوه بر این، نزدیک به یک سوم تراکنش‌های تجارت الکترونیک با استفاده از تلفن‌های هوشمند انجام می‌شود.

باتوجه به اینکه کاربران به تلفن‌های همراه خود بسیار اعتماد دارند باید از داده‌ها، اطلاعات و کلیدهایی که بر روی این تجهیزات ذخیره می‌شود، محافظت ویژه‌ای صورت گیرد. مدیرعامل Arxan می‌گوید: «با حفاظت از برنامه‌های کاربردیِ جاوا اسکریپت، کاربران انتهایی نیز تراکنش‌های امن‌تری بر روی تلفن همراه خواهند داشت. گواهی‌نامه‌ها و داده‌های حساسِ کاربران نیز از امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از تلفن همراه خود استفاده کنید.»

فناوری که توسط مؤسسه‌ی Arxan ارائه شده می‌تواند از برنامه‌هایی که برای مأموریت‌های ویژه و بحرانی طراحی شده‌اند، حفاظت کند. از جمله‌ی این برنامه‌های ویژه می‌توان سرویس‌های مالی، دستگاه‌های پزشکی متصل به اینترنت و رسانه‌های دیجیتال و بازی‌ها را نام برد. این راه‌حل می‌تواند در دستگاه‌های اینترنت اشیاء نیز گنجانده شده و مورد استفاده قرار گیرد. تجهیزات اینترنت اشیاء به‌دلیل عدم امنیتِ کافی، در سال‌های اخیر به بات‌نت‌ها افزوده شده و در حملات منع سرویس توزیع‌شده مورد بهره‌داری قرار می‌گیرند.

منبع: وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *