Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۷
  • :
  • :

جست وجوی ۱۰ دلاری در اطلاعات لو رفته کاربران اینستاگرام

جست وجوی ۱۰ دلاری در اطلاعات لو رفته کاربران اینستاگرام

پروفایل شبکه‌های اجتماعی افراد مشهور، ظاهرا فقط برای طرفداران آنها جذاب نیست و هکرها نیز به پروفایل سلبریتی‌ها علاقه مندند! این بار هکرها موفق شدند با سواستفاده از وجود یک باگ در شبکه اختصاصی به اشتراک گذاری عکس و فیلم اینستاگرام، به شماره تلفن و دیگر اطلاعات ارتباطی تعدادی از پروفایل‌های کاربران این شبکه دسترسی پیدا کنند.

این هکرها ادعا می‌کنند که تا کنون به اطلاعات بیش از ۶ میلیون اکانت کاربر اینستاگرام دسترسی پیدا کرده‌اند و با ایجاد یک دیتابیس در دارک وب، این اطلاعات را برای فروش قرار داده اند. قیمت هر جست و جو در این دیتابیس ۱۰ دلار تعیین شده است.

طبق گزارش The Daily Beast، این اطلاعات هم مربوط به اکانت‌های پر طرفدار با میلیون ها فالوور و هم کاربران عادی این شبکه بوده است و اکثرا شامل شماره تلفن و آدرس پست الکتریکی کاربران است.

شبکه اینستاگرام با اعلام صحت این حمله سایبری به تمام کاربران خود هشدار داده است که هشیار باشند. رئیس ارشد بخش تکنولوژی اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما واقعا به امنیت کاربران اینستاگرام اهمیت می‌دهیم اما باید اعلام کنیم که متاسفانه عده‌ای هکر با سوءاستفاده از باگ موجود در برنامه اینستاگرام، به اطلاعاتی-از جمله ایمیل و شماره تلفن- از کاربران این شبکه دسترسی پیدا کرده‌اند که برخی از این اکانت‌ها حتی به صورت Public نیز نبوده‌اند. جای خوشحالی است که اعلام کنیم، رمزهای عبور و پس ووردهای کاربران در معرض خطر قرار ندارد.

یکی دیگر از مسئولین اینستاگرام می‌گوید: این باگ به سرعت برطرف شد و حالا پرونده قضایی در رابطه با این حمله به جریان افتاده است. در حال حاضر نمی‌توان مشخص کرد که دقیقا کدام اکانت‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند ولی ظاهرا که درصد کمی از کاربران را شامل شده است. از کاربران خود می‌خواهیم که نسبت به امنیت اکانت خود هشیار باشند و هرگونه اقدام مشکوک مانند دریافت پیغام، ایمیل یا تماس ناشناس را با دقت بررسی کنند.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *