Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۸
  • :
  • :

توییتر تا پایان ۲۰۱۶ به فروش می رود

توییتر تا پایان ۲۰۱۶ به فروش می رود

خبر فروش توییتر هفته گذشته بازتاب فراوانی در دنیای غول های فناوری داشت. مدت هاست جک دورسی برای سرپا نگه داشتن توییتر تلاش می کند و طی چند ماه اخیر شایعات زیادی مبنی بر فروش این شبکه اجتماعی شنیده شد. اما هفته گذشته، خبر فروش توییتر به صورت جدی کاربران و شرکت های بزرگ را درگیر خود کرد.

درحال حاضر سرمایه توییتر در بازار بالغ بر ۱۳.۳ میلیارد دلار برآورد شده است. طی ده روز گذشته ارزش سهام توییتر به دلیل داغ شدن شایعات خرید توییتر ۲۲ درصد افزایش یافته است.
هنوز معلوم نیست کدام یک از کمپانی هایی که شایعه خرید توییتر از سوی آنها مطرح است، خریدار نهایی این شبکه اجتماعی باشند اما آنچه قطعی است، فروش توییتر تا پایان سال ۲۰۱۶ است.

گوگل
یکی از خریداران احتمالی توییتر، گوگل است. پیش بینی شده به زودی از سوی گوگل پیشنهاد خرید توییتر ارایه می شود. گوگل سال هاست رویای داشتن یک شبکه اجتماعی موفق و موثر بر جامعه جهانی را دارد. تلاش این کمپانی منجر به طراحی و تولید سرویس هایی شد که بعضی از آنها فرط ناموفق بودن تعطیل شدند و برخی دیگر بدون استقبال کاربران همچنان به کار خود ادامه می دهند.
هرچند نام گوگل پلاس به عنوان یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی مطرح است؛ اما بر کسی پوشیده نیست که «بزرگ ترین» مدیون تعداد کاربران گوگل است که به صورت پیش فرض عضو گوگل پلاس نیز محسوب می شوند؛ بنابراین خرید توییتر می تواند رویای گوگل را به واقعیت بدل کند.

سیلزفورس
احتمال خرید توییتر از سوی سیلزفورس از این بابت قوی تر از دیگر احتمالات است که درحال حاضر این شرکت بیش از ۴ میلیارد دلار از سرمایه توییتر را در اختیار دارد. هرچند این کمپانی هیچ اظهارنظری درباره خرید توییتر نکرده اما «والا افشار» مدیر تبلیغات دیجیتال سیلزفورس چندی پیش نظرات جالبی درباره توییتر و مزایای آن به عنوان یک شبکه اجتماعی مطرح کرد. وی گفت توییتر یک شبکه شخصی آموزش محور و یک کانال خبری مناسب برای دریافت آنی اطلاعات است.
مایکروسافت
مایکروسافت که اخیرا با خرید لینکدین فعالان شبکه های اجتماعی را متعجب کرده، یکی از خریداران احتمالی توییتر نیز معرفی شده است. چند ماه پیش مایکروسافت برای خرید لینکدین بیش از ۲۶ میلیارد دلار هزینه کرد. پیش بینی می شود این کمپانی پیشنهاد خرید به توییتر بدهد.

دیزنی
در کنار کمپانی های فناوری بزرگ که در فهرست خریداران احتمالی توییتر قرار دارند، شایعاتی مبنی بر تمایل خرید توییتر از سوی دیزنی نیز مطرح است. این احتمال را نخستین بار رسانه خبری Bloomberg مطرح کرد. وی طی انتشار گزارشی خبر داد دیزنی در حال همکاری با بانک های آمریکایی است تا روی توییتر قیمت بگذارد.
دیزنی سابقه درخشانی در سرمایه گذاری روی رسانه های اجتماعی دارد از جمله این رسانه ها می توان از Hulu و Vice نام برد. این کمپانی در حوزه شبکه های تلویزیونی نیز سهم دارد؛ شبکه ABC متعلق به دیزنی است.

منبع: فناوران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *