Search
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • :
  • :

توسعه‌ تکنولوژی واقعیت مجازی فیسبوک ویژه‌ کنسرت‌ها و برنامه‌های زنده

توسعه‌ تکنولوژی واقعیت مجازی فیسبوک ویژه‌ کنسرت‌ها و برنامه‌های زنده

شرکت فیسبوک که به‌عنوان مالک آکیولس شناخته می‌شود، در حال توسعه‌ی فناوری واقعیت مجازی موسوم به ونوس برای کنسرت‌ها و برنامه‌های زنده است.

طی کنفرانس آکیولس کانکت امسال، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک اعلام کرد که شرکت تحت رهبری‌اش در حال توسعه‌ی تکنولوژی ویژه‌ی محیط‌های اجتماعی مجازی موسوم به ونوس (Venus) است. هرچند جزئیات ناچیزی درباره‌ی این فناوری در دسترس است، اما ایده‌ی کلی این است که دارندگان هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس در برنامه‌های زنده در کنار هم باشند.

به‌نظر می‌رسد فناوری ونوس مشابه فناوری ارائه شده توسط AltspaceVR است که هم‌اکنون به تصاحب مایکروسافت در آمده است. سال گذشته AltspaceVR تکنولوژی جدیدی موسوم به Front Row ارائه کرد که امکان برگزاری کنسرت‌های زنده‌ی مجازی را فراهم می‌کند. پلتفرم ارائه شده توسط AltspaceVR از حضور ‍۱۰۰ نفر در هر اتاق مجازی پشتیبانی می‌کند که برای پر کردن یک فضای کوچک کافی است. در مقابل، فناوری در حال توسعه توسط فیسبوک از جمعیت بیشتری پشتیبانی می‌کند؛ به گفته‌ی زاکربرگ، به‌لطف فناوری ونوس هزاران نفر می‌توانند برنامه‌های زنده را در کنار هم تجربه کنند، گویی در کنار یکدیگر هستند.

طبق گفته‌های مدیرعامل فیسبوک، برنامه‌هایی نظیر کنسرت‌ها، مسابقات ورزشی و مراسم اکران فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی از طریق این فناوری ارائه خواهند شد. هرچند زاکربرگ اطلاعات زیادی ارائه نکرده، اما احتمال می‌دهیم که به کمک این فناوری بتوانید برنامه‌های تلوزیونی مورد علاقه‌تان را به‌صورت مجازی در کنار دوستانتان تماشا کنید؛ دقیقا مانند انجام چنین کاری در دنیای واقعی.

کار روی فناوری ونوس حرکتی مثبت از سوی آکیولس محسوب می‌شود؛ به‌ویژه که شرکت مادر آکیولس، فیسبوک اعلام کرده در نظر دارد یک میلیارد نفر را به دنیای واقعیت مجازی وارد کند. کاهش قیمت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت نیز می‌تواند حرکتی برای رسیدن به این هدف باشد. تجربیات واقعیت مجازی عمومی موفق خواهند شد تا جمعیت‌های عظیمی را در محیط‌های مجازی در کنار یکدیگر قرار دهند.

مدیرعامل فیسبوک زمان دقیق عرضه‌ی این محصول را مشخص نکرده، اما به گفته‌ی وی، سال آینده این پلتفرم برای آزمایش آماده خواهد بود. در حال حاضر، می‌توان کمابیش اطمینان داشت که هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت از این پلتفرم جدید پشتیبانی خواهد کرد؛ اما هنوز مشخص نیست آیا دیگر هدست‌ها نظیر Gear VR و هدست مستقل Oculus Go از فناوری ونوس پشتیبانی خواهند کرد یا خیر.

منبع: زومیت




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *