Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۶
  • :
  • :

توافق SAP و اپل در جهت توسعه کاربردهای شرکتی iOS

توافق SAP و اپل در جهت توسعه کاربردهای شرکتی iOS

۳۹شرکت SAP در روز جاری از آغاز همکاری گسترده با شرکت اپل در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به مشتریان تجاری و شرکتی اکوسیستم iOS خبر داد. اخبار مربوط به این همکاری در حالی منتشر می‌شود که چیزی در حدود دو سال پیش، قرارداد مشابهی نیز میان اپل و IBM منعقد شده بود.

استیو لوکاس مسئول پلتفرم دیجیتال تجاری SAP معتقد است اگرچه وجود مشابهت‌های زیاد میان دو قرارداد یادشده، طبیعی است اما تفاوت‌های اساسی نیز در این زمینه وجود دارد.

او به عنوان نمونه از پلتفرم ابری SAP به عنوان ابزاری که دسترسی به تمامی نرم‌افزارهای توسعه یافته توسط این شرکت را فراهم کرده یاد می‌کند که توانسته محصولات اصلی مانند SuccessFactors، Concur و یا خدمات برنامه ریزی منابع شرکتی (ERP) را پیش روی کاربران قرار دهد. او معتقد است ارائه چنین راهکارهایی، فاکتورهای متمایزکننده این شرکت از دیگر نمونه‌های حال حاضر بازار هستند.

با تمام این تفاسیر، همچنان مشابهت‌هایی نیز میان قرارداد IBM با اپل و SAP با اپل مشاهده می‌شود.

جای تردید نیست که اپل قصد دارد با انعقاد چنین قراردادهایی، سهم بیشتری از حضور در بازار ویژه شرکت‌های مختلف بدست آورده و این سطح از بازار که در حال حاضر مشتریان سنتی رایانه‌های شخصی به حساب می‌آیند را به سمت خرید سخت‌افزارهای تولیدی شرکت خود متمایل سازد.

این توافق در حالی نهایی شده که همین حالا نیز کارمندان زیادی از آیفون یا آی‌پد تولیدی اپل در محل کار خود استفاده می‌کنند و همین امر باعث شده شرکت‌ها به دنبال ایجاد ساختارهای مناسب در جهت بهره‌وری هرچه بهتر از این امکانات باشند.

SAP برنامه‌های مختلفی برای پیشبرد اهداف اپل ارائه داده است. به عنوان مثال می‌توان به مجموعه‌ای از برنامه‌های ویژه آیفون و آی‌پد این شرکت اشاره کرد که امکان بهره‌مندی از اطلاعات ذخیره‌شده در ابزارهای SAP را فراهم می‌سازند. علاوه بر این، عرضه بسته توسعه نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS برای SAP HANA به شرکت‌های مختلف نه‌تنها امکان استفاده از برنامه‌های تولیدی SAP را خواهد داد بلکه زمینه‌سازی لازم برای تولید نرم‌افزارهای شخصی‌سازی شده توسط شرکت‌ها را (با استفاده از اطلاعات ذخیره‌شده در HANA) فراهم می‌سازد.

لوکاس در این زمینه در مصاحبه با تک‌کرانچ می‌گوید:

” ما به دنبال ایجاد راهکارهایی برای پیاده‌سازی روش‌های کاملا متفاوت استفاده از برنامه‌ها، آن‌هم مطابق با طراحی مورد نظر شرکت اپل هستیم. من معتقدم این ابزارها می‌توانند ماموریت ایجاد تحول در اکوسیستم آیفون و آی‌پد اپل را به خوبی به مرحله اجرا درآورند.”

از آنجایی که چنین توافقی بدون درنظر گرفتن مولفه‌های آموزشی، اساسا بی‌معنا خواهد بود SAP راهکار جدیدی را تحت عنوان SAP Academy ارائه داده تا برنامه‌نویسان بتوانند نحوه استفاده از بسته توسعه نرم‌افزاری HANA iOS را فرا بگیرند.

اگرچه قرارداد مشابه منعقد شده میان اپل و IBM که در سال ۲۰۱۴ میلادی نهایی شد نیز تردید همگان در خصوص کاربردی بودن مفاد قرارداد را به همراه داشت اما بد نیست بدانید توافق یادشده تا پایان سال گذشته میلادی به تولید ۱۰۰ برنامه مختلف منجر شده و این رقم مطمئنا تا زمان جاری بازهم افزایش یافته است.

SAP نیز عنوان داشته برنامه‌ریزی بلندمدت برای تولید ۱۰۰ برنامه را در دستورکار قرارداده است. اگرچه این برنامه‌ها و بسته توسعه نرم‌افزاری آن هنوز در دسترس قرار نگرفته‌ اما عنوان شده نسخه بتا (آزمایشی) این محصولات تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. بنابرگفته لوکاس، تعداد زیادی از این برنامه‌ها در مرحله تولید قراردارند اما هنوز آماده عرضه به بازار نیستند.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *