Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۶
  • :
  • :

تمایل شرکت‌ها به استفاده از ابر عمومی در کنار ناآشنایی با این فضا

تمایل شرکت‌ها به استفاده از ابر عمومی در کنار ناآشنایی با این فضا

یافته‌های نظرسنجی اخیر شرکت Suse نشان می‌دهد که ۸۰ درصد کارشناسان ارشد IT در انگلیس قصد دارند سازمان خود را از فضای ابری اوپن‌استک (OpenStack) بهره‌مند سازند.

به گزارش وب‌سایت TheINQUIRER، این نظرسنجی با طرح سوال از ۸۱۳ شرکت‌کننده در کشورهای مختلف جهان که ۱۱۰ مورد آنها در انگلیس بوده‌اند انجام شده است.

مارک اسمیت (Mark Smith) مدیر ارشد بازاریابی محصول برای راه حل‌های ابری Suse می‌گوید شکی نیست که در آینده، ابرهای خصوصی بخشی از روند جاری فعالیت‌های کسب و کارها را به خود اختصاص خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت یافته‌های این پژوهش، به روشنی گویای اعتماد بالای شرکت‌ها به اوپن‌استک است ولی در عین حال مدیران، نگرانی‌های واضح و قابل درکی در مورد نحوه یکپارچگی و مدیریت زیرساخت ابری شرکت‌های متبوع خود دارند.

حدود ۹۱ درصد پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی بابت وابستگی به فروشنده (Vendor Lock-in) اظهار نگرانی کرده‌اند.

lock-in یا قفل شدن، یکی از چالش‌های استفاده از فضای رایانش ابری است که طی آن مشتری نمی‌تواند سرویس‌دهنده خود را تغییر دهد و خواه ناخواه به فروشنده فعلی خود وابسته می‌شود.

۸۹ درصد نیز نبود نیروهایی با مهارت‌های مناسب را دلیل عدم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ابری عنوان کرده‌اند. کارشناسان معتقدند دپارتمان فناوری اطلاعات شرکت‌ها باید بر این پیچیدگی‌ها فائق آید و این موضوع کاملاً ضروری و در خور توجه است.

۸۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند در حال حاضر عضو یک ابر خصوصی هستند و ۹۴ درصد نیز infrastructure-as-a-service را به عنوان آینده مرکز داده پیش‌بینی کرده‌اند.

از سوی دیگر ۵۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی که تلاش کرده بودند اوپن‌استک را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهند، این کار را «دشوار» یافته‌اند.

در مجموع این تحقیق بیانگر آن است که هر چند شرکت‌ها تمایل بسیاری به استفاده از خدمات ابر عمومی دارند ولی ناآشنایی با این فضا و ابهامات و نگرانی‌های ناشی از آن، روند ابری شدن شرکت‌ها را با کندی روبرو ساخته است.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *