Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۸
  • :
  • :

تعهد گوگل برای توقف سوءاستفاده تبلیغاتی از ایمیل‌ها

تعهد گوگل برای توقف سوءاستفاده تبلیغاتی از ایمیل‌ها

گوگل متعهد می‌شود که جلوی سوء استفاده از ایمیل‌های شما در جهت تبلیغات را بگیرد و همچنین اعلام کرده است که تغییراتی اساسی در سیاست‌های حریم خصوصی خود اعمال خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که از بررسی تبلیغات هدفمند به دست آمده، این موضوع تأیید شده است که دیگر هیچ‌گاه از ایمیل کاربران به عنوان ابزاری برای پیدا کردن محتوای تبلیغات سوءاستفاده نخواهد شد.

شرکت گوگل تا پایان سال جاری میلادی قصد دارد بررسی محتوای ایمیل‌‌ها برای ساخت تبلیغات هدفمند را متوقف کند. گوگل در پستی وبلاگی تأیید کرد که جیمیل جی‌سوییت در حال حاضر به عنوان ورودی برای شخصی سازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و جیمیل تصمیم گرفته است که در سال جاری در سرویس جیمیل، این سیاست را دنبال کند.

به گزارش اینکوایرر، از این به بعد از محتوای جیمیل برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده نخواهد شد. این تصمیم، تبلیغات گوگل را با نحوه شخصی‌سازی این تبلیغات برای سایر محصولات گوگل همگام می‌کند.

گفتنی است تبلیغاتی که نشان داده می‌شود، مبتنی بر تنظیمات کاربران هستند. کاربران می‌توانند این تنظیمات را تغییر دهند یا شخصی‌سازی تبلیغات را غیرفعال کنند.

به نظر کارشناسان، این خبر موجب افزایش اطمینان کسانی است که در مورد تعهد گوگل در زمینه حریم خصوصی دچار تردید شده بودند. شک این افراد حاصل تضاد نسبی منافع بین خدمات مشتری و پلتفرم تبلیغاتی چندین میلیارد دلاری گوگل بود.

البته لازم به ذکر است که این حفاظت از حریم خصوصی فقط شامل جیمیل می‌شود و ارتباطی با یوتیوب، اسناد جی سوییت، نتایج جست‌وجو و غیره در حساب گوگل ندارد. کار آنالیز ایمیل‌های ارسالی و دریافتی کاربران نسخه رایگان جیمیل به دلیل رعایت نشدن حریم خصوصی افراد مورد انتقاد قرار گرفته است.

گوگل هنوز منابع بزرگ دیگری مانند واژه‌های جست‌وجو شده و عادات جست‌وجو را برای ایجاد تبلیغات شخصی‌سازی‌شده در اختیار دارد. سرویس ایمیل مرتبط با کسب‌ و کار گوگل هیچ تبلیغاتی ندارد و ایمیل‌ها نیز از نظر محتوا توسط گوگل بررسی نمی‌شوند. سرویس پست‌ الکترونیکی محبوب گوگل موسوم به جیمیل از زمان تولد خود در سال ۲۰۰۴ تا امروز، به سیستمی برای بررسی واژ‌ه‌ها و محتوا مجهز بوده است.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *