Search
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • :
  • :

تشخیص بی درد قند خون با یک اپلیکیشن جدید

تشخیص بی درد قند خون با یک اپلیکیشن جدید

نخستین اپلیکیشن تشخیص قند خون که ایجاد برش دردناک در پوست را منتفی می کند توسط گروهی از محققان ارایه شد.

به گزارش دیلی میل، کارشناسان ابداع این فناوری را رویدادی خوشحال کننده برای میلیونها بیمار دیابتی می دانند که همه روزه مجبورند با ایجاد شکافی ریز و البته تا حدی دردناک در پوست، سطح قند خونشان را کنترل کنند.

این اپلیکیشن جدید Epic نام دارد و به راحتی به کاربران این امکان را می دهد که به درستی روند ابتلا به دیابت و افزایش سطح قند خونشان را تشخیص دهند. بدین ترتیب فرد متوجه می شود که باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کند.

کاربرانی که از این فناوری استفاده می کنند قادر خواهند بود که تأثیر غذاهای مختلف بر سلامتی شان را به درستی درک کرده و متوجه شوند که ترکیبات غذایی گوناگون روند ابتلا به بیماری یا جلوگیری از آن را تا چه حد تحت شعاع قرار می دهد.

برای این منظور کاربر تنها باید سر انگشت خود را بر روی لنز دوربین تلفن همراه هوشمند خود قرار دهد. در این لحظه یک سری تصاویر نمای بسته گرفته می شود که اطلاعات مهمی درباره جریان خون کاربر را با ضریب دقت بالایی نشان می دهد.

این اطلاعات در ادامه مورد پردازش قرار گرفته و در نهایت مجموعه اطلاعات ارزشمندی متشکل از ضربان قلب تا دمای بدن و فشار خون را در اختیار کاربر قرار می دهد. از جمله قابلیتهای این فناوری می توان به ارایه اطلاعاتی درباره سطح اکسیژن خون و سیستم تنفسی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری مهر




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *