Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • :
  • :

تازه‌های دراپ‌باکس: SmartSync

تازه‌های دراپ‌باکس: SmartSync

روز گذشته، طی یک کنفرانس خبری در سن فرانسیسکو، شرکت ذخیره سازی ابری Dropbox، قابلیت جدیدی را معرفی کرد که SmartSync نام دارد و دسترسی به فایلهای ذخیره شده ابری را از طریق دسکتاپ ممکن می‌سازد.

این پروژه که بهار گذشته تحت عنوان Project Infinite معرفی شد، حالا با نام جدید SmartSync تلاش دارد تا امکان دسترسی به فایل‌های ابری را راحت‌تر کند. این برنامه هم برای مک و هم پی سی ارائه شده است و به کاربر این امکان را می‌دهد که از طریق Finder (در سیستم عامل مک) و از طریق File Explorer (در پی سی)، به فایل‌های به اشتراک گذاشته شده دسترسی پیدا کند.

شرکت Dropbox فعلا حرفی از عرضه Smartsync برای مشتریان عادی حرفی نزده است ما طبق گزارش‌ها، ارائه این برنامه برای افراد عادی و غیر حرفه‌ایی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

https-2f2fblueprint-api-production.s3.amazonaws.com2fuploads2fcard2fimage2f3662052f8f99a5bb-e2d8-4262-9913-5b97b38546c6_0

Dropbox همچنین، نرم افزار همکاری Paper را نیز معرفی کرده است که به صورت آزمایشی در اختیار تمام کاربران این شرکت قرار می‌گیرد. این شرکت از سال ۲۰۱۵ در حال آزمایش این برنامه بوده است و بهار سال گذشته آن را به صورت آزمایشی و در مرحله بتا عرضه کرد.

Paper، مانند Google Docs، به چند کاربر این امکان را می‌دهد که به روی یک سری از فایل‌ها باهم همکاری کنند. اما بر خلاف Docs ،Paper این ویژگی را دارد که به کاربران اجازه می‌دهد که در هر قسمتی نظر خود را نیز ابراز کنند و یا هر گونه فایل مدیا از شبکه‌های اجتماعی اعم از فایل‌های صوتی و تصویری به آن قسمت اضافه کنند.

حالا که برنامه Paper برای همه قابل دسترس است، شرکت Dropbox ویژگی جدید با نام Presentation Mode و همچنین قابلیت جدید Meeting Note را به این برنامه افزوده است که به کاربر این امکان را می‌دهد چک لیست، تاریخ سر رسیدها و موارد مشابه دیگر را به فایل‌های به اشتراک گذاشته شده، اضافه کند.

این شرکت همچنین قابلیت “Project ” را نیز معرفی کرده است که در آن یک تیم می‌توانند به روی چند فایل به صورت هم زمان همکاری کنند. استفاده از قابلیت‌ها به صورت آفلاین برای برنامه‌های موبایل و همینطور بومی سازی منطقه‌ایی برنامه‌ها (این شرکت پشتیبانی از ۲۱ زبان جدید را به وبسایت Paper افزوده است) از ویژگی‌های جدید معرفی شده است.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *