Search
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • :
  • :

بیانیه جنجالی کارکنان گوگل را خشمگین کرد

بیانیه جنجالی کارکنان گوگل را خشمگین کرد

طبق گزارش وبسایت Motherboard، یکی از مهندسین ارشد گوگل به‌تازگی بیانیه‌ای را منتشر کرده که با جنجال و اعتراضات زیادی در این کمپانی شده است. در گزارش آمده که این بیانیه ۱۰ صفحه‌ای از طریق شبکه داخلی به ایمیل کارکنان شرکت ارسال شده و بسیاری از کارکنان گوگل را مورد خطاب قرار داده است. در متن این بیانیه، نویسنده عنوان کرده که تفاوت کارایی کارکنان گوگل بازتابی از تفاوت‌های بیولوژیکی بین زنان و مردان است و اینکه گوگل نباید برنامه‌هایی که موجب پیشرفت کارکنان زن و اقلیت‌های غیر بومی می‌شود را اجرایی کند. نویسنده در ادامه گفته که برابری ایدئولوژیکی باید در صدر اولویت‌های شرکت قرار بگیرد و کارکنانی که از لحاظ سیاسی برخورد محافظه‌ کارانه‌ای با این قضیه داشته باشند، مخالف این طرح تلقی خواهند شد.

بسیاری از کارکنان گوگل پس از خواندن این بیانیه بسیار خشمگین شده و در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی به‌شدت به این بیانیه واکنش نشان داده‌اند. برخی از کارکنان در مصاحبه با وبسایت Motherboard گفته‌اند که این متن در بین تمامی کارکنان گوگل پخش شده و در ابتدا به‌دلیل اینکه همه‌ به‌طور همزمان مشغول مطالعه آن بودند، دسترسی به فایل بیانیه ناممکن شده بود. با اینکه اکثر کارکنان این اظهارات را به‌شدت محکوم کرده‌اند اما برخی از کارمندان هم با اظهارات این بیانیه کم و بیش موافق هستند.

در نسخه‌ی کاملی که توسط وبسایت Gizmodo منتشر شده، نویسنده متن در ابتدای متن عنوان کرده که “من برای تنوع جنسیتی و قومیتی در گوگل احترام قائلم و نبود تبعیض جنسیتی را انکار نمی‌کنم.” او در ادامه عنوان کرده که تعصبات گوگل در زمینه برابری زن و مرد باعث ایجاد صدمه به این شرکت شده است.

در پی این اظهارات، “دنیل براون” سرپست امور منابع انسانی گوگل در نامه‌ای به کارکنان گوگل اعلام کرد که اظهارات این شخص درباره جنسیت کارکنان از پایه و اساس غلط بوده و این نوع طرز فکر به‌هیچ وجه در شرکت گوگل قابل قبول نیست و هرگز اجرایی نخواهد شد. او در ادامه عنوان کرد که به‌کارگیری نیروی انسانی از تمامی اقشار، بخش مهمی از فرهنگ و سیاست کمپانی گوگل محسوب می شود.

با اینکه گوگل تلاش زیادی در جهت استخدام و به‌کارگیری اقشار مختلف دارد، اما سیاست‌های این شرکت در این زمینه با تضادهایی نیز همراه بوده است. اوایل امسال، اداره کار ایالات متحده ادعا کرد که شرکت گوگل از ارائه مستندات حسابرسی‌ سالانه خودداری کرده و همچنین به کارکنان زن نسبت به کارکنان مرد حقوق کمتری پرداخت کرده است. البته این مسئله تنها منحصر به شرکت گوگل نیست و می‌توان گفت این نگرش تقریبا در تمامی کمپانی‌های فعال در سیلیکون ولی وجود دارد. همین تازگی اوبر و تسلا به تبعیض جنسیتی در فضای کار محکوم شدند.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *