Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۷
  • :
  • :

بررسی روش‌های شناسایی سرویس‌های نرم‌افزاری

بررسی روش‌های شناسایی سرویس‌های نرم‌افزاری

چکیده

 

در ابتدای پیدایش کامپیوتر، با توجه به سادگی سخت افزارها و قابلیت های پایین آنها، نرم افزارهای کوچک و ساده پاسخگوی تمامی نیازها بودند. با گذشت زمان و پیشرفت شگرف سخت افزار، ضعف روشهای تولید نرم افزار و ناتوانی این روشها در کنترل پیچیدگی نرم افزار بحران نرم افزار را بوجود آورد. به همین علت متخصیصن تولید نرم افزار به سمت ارائه روش های استاندارد و مبتنی بر تجربیات موفق به منظور ارائه
چارچوبی جهت اجرای فرآیند توسعه نرم افزار روی آوردند. پس از این دوره روش های جدید توسعه نرم افزار و متدولوژی ها شکل گرفتند.
با مطالعه سیر تکاملی روش های تولید و توسعه نرم افزار، می توان به دغدغه های موجود در این زمینه پی برد. دغدغه های اصلی در زمینه تولید و توسعه نرم افزار عبارتند از: پیچیدگی نرم افزار، هزینه تولید نرم افزار، زمان تولید نرم افزار و … . برای رفع این مشکلات با استفاده از ایده ICهای سخت افزاری روش های جدیدی مطرح شدند. از جمله این روش ها می توان استفاده از مولفه های نرم افزاری (component)، و روش های سرویس گرا را نام برد. در این گزارش سعی داریم پس از آشنایی با مفاهیم و تاریخچه سرویس گرایی، روش های تشخیص سرویس ها به منظور پوشش نیازمندی های حرفه در حیطه سرویس گرایی را بررسی کرده و به تجزیه و تحلیل این روش ها بپردازیم. برای ابن منظور در فصل اول این گزارش به تعریف کلی مسئله مورد نظر، جایگاه آن و دلایل اهمیت آن می پردازیم. سپس در فصل دوم تعاریف اصلی موجود در دامنه مسئله ذکر خواهند شد. در فصل سوم روش های ارائه شده در رابطه با مسئله تشخیص سرویسهای نرم افزاری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت. در فصل چهارم با توجه به نقاط ضعف موجود در روشهای جاری به ترسیم چارچوبی جهت راه حل پیشنهادی به منظور پوشش این نقاط ضعف خواهیم پرداخت و در فصل پنجم به بیان تعریف اصلی روش مورد انتظار جهت تشخیص سرویسهای نرمافزاری پرداخته و مسیر آینده طرح پژوهشی را برای دست یافتن به این این هدف ترسیم خواهیم کرد.

 

نویسنده : علی نیک‌روش
منبع :دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی کمیته فنی معماری اطلاعات




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *