Search
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • :
  • :

با iOS 10.3 نگران حمله بدافزارها نباشید

با iOS 10.3 نگران حمله بدافزارها نباشید

اپل علاوه بر افزودن برخی قابلیت‌های جدید، بیشترین تاکید را در iOS 10.3 بر امنیت معطوف کرده و پیش‌بینی می‌کند که از این طریق جلوی بروز هرگونه مشکل را بگیرد.

شرکت اپل آخرین نسخه از سیستم عامل موبایلی خود را با نام iOS 10.3 عرضه کرد. این به‌روزرسانی جدید، مزایای فراوانی از جمله تمهیداتی برای فعال شدن جاوا-اسکریپت مبتنی بر مرورگر Safari برای جلوگیری از حملات سایبری را به همراه دارد.

به گزارش اینکوئیرر، مرورگر Safari اپل تاکنون از نظر ایمنی نسبت به دیگر مرورگرهای موبایلی در سطح پایین‌تری به سر می‌برد، و اما اپل در آخرین به‌روزرسانی خود سعی کرده است این مشکل را برطرف کند، و وضعیت مرورگر خود را بهبود بخشد.
در همین خصوص مرکز امنیتی Lookout با انجام بررسی روی آخرین نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل توضیح داد که میزان ورود بدافزار از طریق مرورگر Safari به دستگاه‌های موبایلی اپل بصورت قابل اعتنایی کاهش یافته است.

در این زمینه یک بدافزار که به راحتی در نسخه iOS 10.2 وارد می‌شد، مهار شده و دیگر امکان ورود به نسخه iOS 10.3 را از دست داده است.

مرکز امنیتی Lookout در این خصوص گفته: «کلاهبرداران اینترنتی تاکنون از آگهی‌های تبلیغاتی که در صفحه مجزا مبتنی بر مرورگر Safari باز می‌شدند، سوءاستفاده می‌کردند. با این اتفاق زمانی که حمله سایبری صورت می‌گرفت مرورگر Safari روی سیستم عامل iOS قفل می‌شد تا اینکه کاربران مجبور می‌شدند به هکرها پول پرداخت کنند و مشکل خود را برطرف کنند. لیکن نسخه جدید سیستم عامل موبایلی اپل، جلوی این مشکل را گرفته است.»

گفتنی است شرکت اپل علاوه بر افزودن برخی قابلیت‌های جدید، بیشترین تأکید را در iOS 10.3 بر امنیت معطوف کرده و پیش‌بینی می‌کند که از این طریق، جلوی بروز هرگونه مشکل را بگیرد.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *