Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • :
  • :

بازار ۲۲ میلیارد دلار نرم‌افزارهای امنیتی در سال ۲۰۱۵

بازار ۲۲ میلیارد دلار نرم‌افزارهای امنیتی در سال ۲۰۱۵

بازار جهانی نرم‌افزارهای امنیتی در سال گذشته ارزشی بالغ بر ۲۲.۱ میلیارد دلار داشته است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۴ رشد ۳.۷ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش وبسایت Zdnet، سازمان‌های جهانی تلاش فراوان می‌کنند تا در مقابل تهدیدهای هکرها ایستادگی کنند و به همین خاطر سرمایه‌گذاری آنها در زمینه اطلاعات امنیتی و فناوری‌های مدیریت سایبری افزایش یافته است. فناوری‌های مخصوص تشخیص تهدیدهای سایبری و سیستم‌های پاسخگویی به حملات سایبری در آن واحد، با جمع آوری و تحلیل اتفاقات امنیتی همراه است.

سرمایه‌گذاری در این عرصه سریع‌تر از دیگر بخش‌های امنیتی پیش می‌رود و به گفته مرکز تحقیقاتی گارتنر بیش از ۱۵.۸ درصد از بودجه عرصه امنیت سایبری به این بخش اختصاص یافته است. بزرگترین سقوط در بخش امنیتی مربوط به خرید نرم‌افزارهای مخصوص کاربران خانگی می‌شود که میزان سرمایه‌گذاری در این بخش ۵.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

گارتنر در گزارش خود توضیح داد میزان علاقمندی به فناوری‌هایی که فقط بر پوشش‌دهی حفره‌های امنیتی تمرکز دارند افزایش یافته است که این فرآیند با سیستم‌های تشخیص و مقابله با حملات سایبری متفاوت است.

گارتنر در گزارش خود به این مسئله اشاره کرد که سازمان‌های جهانی اولویت خود را از جلوگیری برداشته‌اند و در عوض روی پیش‌بینی، شناسایی و پاسخگویی به حملات سایبری متمرکز شده‌اند. در این میان شرکت‌های تولیدکننده ابزارهای سایبری نیازمند آن هستند تا به موازات این تغییر رویه محصولات جدید خود را تولید کنند.

به گفته مرکز تحقیقاتی گارتنر، پنج شرکت برتر تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیت سایبری در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۷.۶ درصد از درآمد بازار نرم‌افزارهای امنیت سایبری را به خود اختصاص دادند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی کاهش ۳.۱ درصدی را نشان داد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *