Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۵
  • :
  • :

بازار فاوای ایران ۳۰ هزار میلیارد تومان می ارزد

بازار فاوای ایران ۳۰ هزار میلیارد تومان می ارزد

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ارزش بازار همراه اول و ایرانسل را اعلام کرد.

برات قنبری رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم معارفه مدیرعامل جدید و رییس هیات مدیره شرکت های مخابرات و همراه اول گفت: شرکت مخابرات ایران ۶۵ تا ۷۰ درصد از سهم بازار ICT ایران را در اختیار دارد که معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: از این رقم ۹ هزار میلیارد تومان متعلق به همراه اول و ۵ هزار میلیارد تومان متعلق به تلفن ثابت است و ارزش بازار نیز ایرانسل نیز ۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، شرکت مخابرات ایران به میزان ۱.۵ درصد در تولید ناخالص ملی نقش دارد.
قنبری ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه باید مبلغ ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه ICT سرمایه گذاری شود که ۶۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های ارتباطی اختصاص دارد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران همچنین با بیان اینکه بیانیه مشترک سهامداران پیش از تشکیل نخستین جلسه هیات مدیره نهایی شده و به تصویب مجمع عمومی شرکت نیز خواهد رسید گفت: در این بیانیه مشترک نقشه راه مشخص شده است.
وی ادامه داد: با این نقشه راه همدلی، همزبانی و آرامش در مدیریت مخابرات حاکم خواهد شد و تحت یک اداره حرفه ای ۳ موضوع مدیریت، مالکیت و حاکمیت در مخابرات از هم تفکیک می شود.

رسول سرائیان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه این مراسم اظهار داشت: هم اکنون ارزش بازار ICT کشور ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود. با توجه به اینکه معمولا ارزش بازار ICT در کشورها ۶ درصد اقتصاد آن کشورها برآورد می شود در نتیجه ارزش بازار ICT ایران نیز می تواند ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان باشد. بنابراین بازار ICT ایران پتانسیل بزرگ شدن تا ۳ برابر را دارد.
املاک را برای حقوق کارکنان نفروخته ایم
سیدمصطفی سید هاشمی رییس سابق هیات مدیره مخابرات ایران نیز در این مراسم به اتهام ها پاسخ داد و گفت: متهم بودیم که املاک مخابرات را فروختیم و حقوق پرسنل را پرداخت کردیم.

وی گفت: صورت های مالی سال ٩۴ که توسط سازمان حسابرسی تهیه شده تایید می کند که طی ۶ سال خصوصی رقم چشمگیر ٢٠ هزارمیلیارد تومان در مخابرات سرمایه گذاری شده است و علاوه بر این، به دلیل شفافیت بسیار، مجامع مخابرات هر ساله زودتر از همه شرکت ها برگزار می شود.
وی گفت: همچنین اخیرا به ٩ هزار کارمند ٧٠ تا ٢۵٠ میلیون تومان پرداخت کردیم تا ١٠ سال آینده در خدمت شان نباشیم؛ این اقدام بار مالی سنگینی برای شرکت داشت اما به نفع شرکت خواهد بود

سیدهاشمی گفت: اگر چه در سال ۹۴ سختی زیادی تحمل کردیم اما در ۲۹ اسفند ماه ۹۴ تمامی حقوق پرسنل شامل رفاهیات و پاداش بازنشستگی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

رییس سابق هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: چند توصیه به مدیران جدید مخابرات دارم که یکی از آنها فاینانس کردن پروژه ها از طریق منابع خارجی و بدون استفاده از منابع داخلی است.

وی گفت: در حضور دکتر صفری (مدیرعامل توسعه اعتماد مبین) ۱۶.۵ میلیارد دلار برای کشور در پروژه های نفت، دارو، ساخت وساز و نیروگاه فاینانس صد درصدی کردیم که انتقال تکنولوژی و جلوگیری از نفوذ خارجی نیز در آنها انجام شد. در حالی که معمولا فاینانس ها ۸۵ درصد است.
وی گفت: اخیرا نیز مخابرات یک قرارداد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری با ایتالیا با شرایط ۳ سال ساخت، یک سال تنفس و ۵ سال بازپرداخت امضا کرده که قرارداد خوبی است.

منبع: فناوران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *