Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • :
  • :

ایران در رتبه ۶۷ اینترنت ۴G جهان

ایران در رتبه ۶۷ اینترنت ۴G جهان

آمار و ارقام مربوط به بررسی سرعت اینترنت ۴G در جهان نشان از آن دارد که کشورهای سنگاپور و کره‌جنوبی برترین سرعت را در این رده دارند و ایران نیز در رتبه ۶۷ جهان قرار گرفته است.

به گزارش وب‌سایت خبری تحلیلی Techreader، اینترنت ۴G به‌تدریج در تمامی جهان در حال جا افتادن است و به همین دلیل نیز متخصصان به سراغ بررسی سرعت این نوع از اینترنت در ۷۷ کشور جهان رفته‌اند. این نتایج نشان داد کشور سنگاپور با سرعت ۴۶.۶ مگابیت در ثانیه توانسته است تا رکورد سریع‌ترین سرعت متوسط اینترنت ۴G را به خود اختصاص دهد.

کره جنوبی نیز با اختلافی نزدیک و با سرعتی که اندکی پایین‌تر از ۴۶ مگابیت در ثانیه است (۴۵.۹) توانست رتبه دوم را به دست آورد.

رتبه سوم به کشور نروژ تعلق دارد که ۴۲.۰۳ مگابیت سرعت دارد و مجارستان با سرعت ۴۲ در رتبه چهارم قرار گرفته است. همچنین در رتبه پنجم شاهد سقوط سرعت به سطحی پایین‌تر از ۴۰ مگابیت هستیم و هلند تنها توانسته است به سرعت ۳۸.۹۱ مگابیت بر ثانیه دست یابد.

کشور ایران با سرعت ۱۲ مگابیت بر ثانیه در میان ۷۷ کشور یاد شده در رتبه ۶۷ قرار دارد که به نظر می‌رسد رتبه‌ای بسیار نازل است، اما در حقیقت اوضاع چندان نیز نامناسب نیست.

برای مثال ایالات متحده آمریکا به سرعت اینترنت ۴G 13.98 مگابیت بر ثانیه رسیده است و کشورهایی مانند آلمان و هنگ‌کنگ و مالزی نیز سرعتی پایین‌تر از ۲۰ مگابیت بر ثانیه دارند.

نکته بسیار جالب، قعرنشینی کشور هند در این جدول است و مردم این کشور باید سرعتی را تحمل کنند که تنها اندکی بیشتر از ۶ مگابیت بر ثانیه است.

شایان‌ ذکر است که تا به امروز شاهد سرعت متوسط جهانی ۱۶.۶ مگابیت بر ثانیه هستیم و ایران علیرغم قرار داشتن در نیمه پایینی این جدول، فاصله چندانی تا سطح متوسط ندارد.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *