Search
۱۴۰۳-۰۲-۲۷
  • :
  • :

ایران رئیس مجمع اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه شد

ایران رئیس مجمع اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انتخاب ایران به عنوان رئیس مجمع اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه و توافق با ۸ کشور عضو این اتحادیه برای انتقال دانش فنی در زمینه پست خبر داد.

به گزارش نشریه مدیران فناوری اطلاعات به نقل از خبرگزاری مهر، حسین مهری با اشاره به برگزاری دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران و مذاکره و امضای توافقنامه با ۸ کشور حاضر در این کنگره برای برای ارائه سرویس ها و انتقال دانش فنی، گفت: در این کنگره ۱۵۲ نفر از ۳۲ کشور آسیایی و اقیانوسیه شرکت کردند و از دو کشور فرانسه و سوئیس نیز به عنوان کشورهای ناظردر این کنگره حضور دارند.

وی افزود : در روز نخست این کنگره بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه با برگزاری مجمع اتحادیه آسیا و اقیانوسیه، ایران به عنوان رئیس و ژاپن هم به عنوان معاون شورای عالی این اتحادیه انتخاب شدند که از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون وزیر ارتباطات از فعالیت ۹ کمیته زیر مجموعه این کنگره در روزهای برگزاری آن خبر داد و تصریح کرد : این کمیته ها در خصوص مباحث مربوط به سرویس های مالی، پست مالی و تجارت الکترونیک بین اعضا جلساتی را برگزار می کنند و در روز پنجشنبه این گزارش به مجمع این اتحادیه ارائه می شود.

وی توسعه تجارت الکترونیک بین اعضا، توسعه سرویس های مالی و پیگیری مصوبات کنگره ۲۰۱۶ پست جهانی را از اهداف این کنگره بیان کرد و اظهار داشت: پیشنهاد رفرم ایران در مجمع دیروز این کنگره به تصویب رسید که به احقاق حقوق کشورهای عضو در مرسولات وارده و صادره منجر می شود.

مهری با اشاره به پیشنهاد های ایران در کنگره ۲۰۱۶ پست جهانی و تصویب عضویت ایران در شورای راهبری این اتحادیه، تصریح کرد : در کنگره تهران هم شرکت ملی پست به نمایندگی از ایران پیشنهاداتی را درباره تجارت الکترونیک و حق ترمینال در تبادلات پستی و همچنین سرویس های مالی پستی دارد .

مدیرعامل شرکت ملی پست از مذاکره و امضای توافقنامه با ۸ کشور در روزهای برگزاری این کنگره در تهران برای ارایه سرویس ها و انتقال دانش فنی خبر داد و با اشاره به موافقت کشورهای عضو اتحادیه با پیشنهاد سقف ۱۰ هزار دلار در تبادلات خرد ایران با کشورهای عضواتحادیه جهانی پست، گفت: پست بانک به عنوان نماینده ایران در این حوزه، مجوز نصب نرم افزار IFS ویژه سرویس های مالی را دریافت کرده و ظرف ۲ ماه آینده ایران می تواند با ۱۷۰ کشور دنیا در تبادلات خرد مالی ارتباط برقرار کند.

منبع: خبرگزاری مهر




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *