Search
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • :
  • :

استفاده محققان از حسگرهای نور محیطی برای سرقت اطلاعات مرورگرها

استفاده محققان از حسگرهای نور محیطی برای سرقت اطلاعات مرورگرها

محققان امنیتی روش جدید و عجیبی را برای سرقت اطلاعات مرورگرهای اینترنتی یافته اند که مستلزم استفاده از حسگرهای نور محیطی است.

در حالی که اکثر هکرها برای نفوذ به مرورگرهای اینترنتی از آسیب پذیری های نرم افزاری و حفره های موجود در کدنویسی این مرورگرها استفاده می کنند، این روش خلاقانه و بی سابقه مورد توجه کارشناسان امنیتی قرار گرفته است.

ریشه استفاده از این روش آن است که رایانه های شخصی، تبلت ها و گوشی های هوشمند ما مجهز به حسگرهایی هستند که اطلاعات را از محیط اطراف دریافت کرده و از آنها برای افزایش کارآیی خود استفاده می کنند. حال محققان می گویند می توان از یکی از این حسگرها که برای دریافت اطلاعات در مورد میزان نور موجود در محیط به کار می رود، به منظور سرقت اطلاعات حساس بهره برد.

حسگرهای یاد شده نور نمایشگر را بر مبنای میزان نور محیط اطراف تنظیم می کنند و دقت آنها تا بدان اندازه است که می توانند نور نمایشگر را با حساسیت زیادی کاهش یا افزایش دهند.

حال هکرها توانسته اند اطلاعات مربوط به میزان نور و رنگ های به نمایش درآمده در نمایشگر را از این حسگرها سرقت کنند و همین اطلاعات به مبنایی برای هک شدن داده های موجود در مرورگرها مبدل شده است. به عنوان مثال از همین طریق می توان پی برد یک کاربر بر روی چه لینک هایی در صفحه اینترنت کلیک کرده و بر روی چه لینک هایی کلیک نمی کند. همچنین با همین روش می توان داده های مربوط به کدهای QR را سرقت کرد. البته استفاده از چنین روش هکری مستلزم بهره مندی از دانش فنی بالایی است.

منبع: خبرگزاری مهر




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *