Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۵
  • :
  • :

ابزار واسطه‌ای IBM برای خدمات ابری مایکروسافت و آمازون

ابزار واسطه‌ای IBM برای خدمات ابری مایکروسافت و آمازون

شرکت IBM در زمینه یکپارچه‌سازی سیستم‌ها شهرت جهانی دارد. ولی هم‌اکنون روی یکپارچه‌سازی خدمات تمرکز کرده است تا به صورت گسترده‌تر بر فضای پردازش ابری تاکید داشته باشد و از این طریق بتواند سرویس SoftLayer و همچنین خدمات پردازش ابری AWS آمازون و Azure مایکروسافت را با گستره بیشتر به فروش برساند.

به گزارش وبسایت Zdnet، شرکت IBM یک سرویس IT ویژه موسوم به cloudMatrix را به عنوان دروازه ورود به ارایه‌دهندگان خدمات پردازش ابری عمومی در نظر گرفته است و از زیرساخت‌های داخلی خود نیز استفاده می‌کند. سرویس cloudMatrix همچنین مدل‌های هزینه‌ای و مالی مرتبط با اپلیکیشن و زیرساخت‌های ابری را هم ارایه می‌دهد.

سرویس cloudMatrix نسخه جدیدی از خدماتی است که پیش‌تر مرکز Gravitant ارایه می‌کرد و شرکت IBM این مرکز را نوامبر گذشته خریداری کرد. بر این اساس cloudMatrix با ابزارها و پلتفرم‌های مختلف IBM ادغام شده است و می‌تواند در مقیاس‌های مختلف بهترین گزینه برای ارایه خدمات ابری محسوب شود.

البته باید توجه داشت که ارایه سیستم واسطه‌ای برای خدمات پردازش ابری ایده جدیدی محسوب نمی‌شود. در سال ۲۰۱۰ میلادی برای نخستین بار طرح استفاده از ابزارهای واسطه برای ارایه خدمات پردازش ابری روی کار آمد.

از آنجایی که در حال حاضر شرکت‌های مختلف خدمات پردازش ابری ارایه می‌کنند، استفاده از ابزارهای واسطه‌ای می‌توانند این خدمات را به صورت یکپارچه در اختیار سازمان‌ها قرار دهد. همین مسئله باعث شده است تا cloudMatrix به عنوان یک سیستم کارآمد برای ارایه خدمات ابری AWS آمازون، گوگل، IBM و مایکروسافت مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *