Search
۱۴۰۳-۰۲-۳۱
  • :
  • :

ابزار جدید موزیلا برای غیرفعال کردن ردیاب‌های اینترنتی

ابزار جدید موزیلا برای غیرفعال کردن ردیاب‌های اینترنتی

یازده ماه قبل شرکت موزیلا سرویس محدودکننده محتوا را برای سیستم عامل iOS عرضه کرد که این سرویس با نام Focus by Firefox شناخته می‌شد و از امروز این شرکت که توسعه مرورگر اینترنتی فایرفاکس را برعهده دارد، قابلیت انجام فعالیت‌های این اپلکیشن مبتنی بر وب را فراهم کرد و نام ابزار مذکور را نیز تغییر داد.

به گزارش وبسایت Zdnet، این اپلیکیشن هم‌اکنون با نام Firefox Focus شناخته می‌شود و در اصل یک اپلیکیشن مبتنی بر مرورگر اینترنتی است که قابلیت گشت‌ و گذارهای اینترنتی در حریم شخصی با حداقل دخالت محیط پیرامون را فراهم می‌کند.

موزیلا با انتشار یک مطلب وبلاگی توضیح داد که اپلیکیشن آن هیچ گونه تب، منو و پنجره‌های داخلی برای گشت‌ و گذار در اینترنت را ارایه نمی‌کند.

در این مطلب گفته شد: «اپلیکیشن Firefox Focus به صورت پیش‌فرض به گونه‌ای طراحی شده است که جلوی فعالیت بسیاری از برنامه‌های ردیاب برای مشخص شده نحوه فعالیت اینترنتی کاربران را می‌گیرد تا آنها نتوانند شما را در وب دنبال کنند. آنچه که به طور ویژه باعث می‌شود صفحات اینترنتی در دستگاه‌های موبایلی کند باز شوند مربوط به یک فناوری می‌شود که برای ردیابی فعالیت کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه Firefox Focus ردیاب‌های اینترنتی را غیرفعال می‌کند، شما با استفاده از آن افزایش سرعت گشت‌وگذارهای اینترنتی را مشاهده خواهید کرد.»

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *