Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۱
  • :
  • :

همه آنچه که باید در مورد سیستم عامل جدید Andromeda مایکروسافت بدانید

همه آنچه که باید در مورد سیستم عامل جدید Andromeda مایکروسافت بدانید

برخی از کارشناسانی که وقایع مربوط به شرکت مایکروسافت را دنبال می‌کنند به تازگی در مطلب‌های وبلاگی مختلف از دستگاه موبایلی جدید این شرکت صحبت کردند که با نام Andromeda شناخته می‌شود.

ولی باید گفت Andromeda یک محصول سخت‌افزاری نیست و این کد در اصل برای نرم‌افزاری به کار می‌رود که نه تنها دستگاه Andromeda مایکروسافت را راه‌اندازی می‌کند، بلکه سیستم عامل ویندوز ۱۰ هم مبتنی بر آن پیش می‌رود.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، دو خبرگزاری «ویندوز سنترال» MSPoweruser.com در مطالب مجزا اوایل سال جاری میلادی در مورد سیستم عامل AndromedaOS صحبت کردند و در این میان «ویندوز سنترال» توضیح داد که ممکن است نسخه نهایی سیستم عامل مذکور با نام Windows Core OS عرضه شود. طی چند ماه گذشته همچنین خبرهای دیگری در مورد AndromedaOS به گوش رسید.

لازم به ذکر است AndromedaOS یک پروژه جدید در مرکز تحقیقات مایکروسافت نیست. همچنین باید گفت این محصول تلاش مایکروسافت برای ساخت سیستم عامل جدید بدون داشتن ریشه در ویندوز محسوب نمی‌شود. شرکت مایکروسافت پیش از این برای سال‌های طولانی روی سیستم عاملی با نام Midori کار کرده بود که کاملا مجزا از ویندوز توسعه می‌یافت و در نهایت این پروژه به طور کامل کنار گذاشته شد.

در عوض AndromedaOS بسیاری از قابلیت‌های ویندوز ۱۰ را شامل می‌شود و به گفته منابع آگاه در این راستا ارتقا می‌یابد.
اگرچه مدیران مایکروسافت همچنان تاکید دارند که اعلام کنند ویندوز ۱۰ روی همه دستگاه‌های الکترونیکی به صورت مشابه به کار می‌رود، ولی باید گفت که این طور نیست. مایکروسافت توانست یک نسخه پایه از سیستم عامل Windows ۱۰ Core را با نام OneCore تولید کند که روی گوشی‌های هوشمند، رایانه ‌های لوحی، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و هدست هوشمند HoloLens استفاده می‌شود. با این وجود «ویندوز سنترال» توضیح داد که نسخه‌های دیگر سیستم عامل ویندوز ۱۰ که روی هر کدام از این پلتفرم‌ها استفاده می‌شوند مشابه نیستند و بخش‌هایی از آنها به دستگاه الکترونیکی مربوطه تغییر می‌کند.

بر این اساس AndromedaOS اجرای جدیدی از ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود که روی OneCore به اجرا درمی‌آید. این سیستم عامل منبع اصلی برای نسخه ویژه شرکای مایکروسافت نیز خواهد بود.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *