Search
۱۴۰۳-۰۲-۱۰
  • :
  • :

آمازون ۴۵ هزار کارمند روبات دارد

آمازون ۴۵ هزار کارمند روبات دارد

این روبات‌ها می‌توانند با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت بدوند و هم‌زمان محصولاتی تا وزن ۳۱۷ کیلوگرم را حمل کنند
شرکت آمازون، بزرگ‌ترین شرکت صنعت تجارت الکترونیک، اعلام کرده است که ۴۵ هزار روبات کارگر در انبارهای خود دارد. بنا بر اعلام آمازون، این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. آمازون، شرکت روبات‌سازی Kiva Systems را در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۷۷۵ میلیون دلار خریداری کرد. روبات‌های Kiva، مراحل جمع‌آوری و بسته‌بندی را در انبارهای بزرگ آمازون به عهده دارند. این روبات های ۱۶ اینچی با وزن ۱۴۵ کیلوگرم می‌توانند با سرعت ۵ مایل در ساعت بدوند و هم‌زمان محصولاتی تا وزن ۳۱۷ کیلوگرم را حمل کنند.

Phil Hardin، مدیر سرمایه‌گذاری آمازون، زمانی که شرکت Kiva خریداری شد گفت: «ما از خرید Kiva راضی هستیم، این خرید فرصتی استثنائی برای شرکت آمازون خلق کرده تا شغل‌ها و امکانات انبارهایمان را بهتر مدیریت کنیم و میزان بهره‌وری را افزایش دهیم».

آمازون همچنین از دیگر انواع روبات‌ها در انبارهای خود استفاده می‌کند؛ از جمله دست‌های روباتیک بزرگی که پالت‌های عظیم را جا‌به‌جا می‌کند.

large

طبق گزارش‌ها، این شرکت هر سال ۱۵هزار روبات را وارد سیستم خود کرده است. در پایان سال ۲۰۱۴ آمازون اعلام کرد که ۱۵ هزار روبات در ۱۰ انبار مهم این شرکت دارد. در سال ۲۰۱۵ این رقم به ۳۰ هزار عدد افزایش پیدا کرد و حالا آمازون اعلام کرده که ۴۵ هزار ربات در اختیار دارد.

ماه آوریل سال گذشته، Brian Olsavsky، مدیر مالی ارشد آمازون در کنفرانس مربوط به روبات‌ها اعلام کرد: «ما تغییر کرده‌ایم و همینطور شیوه اتوماسیون‌ها نیز تغییر کرده است. روبات‌هایی که ما در انبارهای مختلف داریم باهم متفاوت هستند. بسیاری از آنها روبات کامل هستند و برخی از آنها نیمه‌روباتیک هستند».

در خارج از انبارها، آمازون به دیگر جنبه‌های اتوماسیون در تجارت نیز پرداخته است. دسامبر سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که اولین سفارش خود را در انگلستان با استفاده از پهپاد روباتیک به دست مشتری رسانده است. همینطور پتنت دریافت کسب اجازه برای پرواز پهپادهای پستچی از صنایع هوایی کشورهای محتلف را نیز ثبت کرده است که در آینده به اجرا در خواهد امد.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *