Search
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • :
  • :

آمازون به بنیاد ابری CNCF پیوست

آمازون به بنیاد ابری CNCF پیوست

بخش رایانش ابری آمازون موسوم به AWS به عضویت بنیاد محاسبات بومی ابری در آمده است و این امر بازار شایعه‌ها را در مورد این شرکت آمریکایی گرم کرده است.

بنیاد محاسبات بومی ابری (Cloud Native Computing Foundation) یا به اختصار CNCF، یکی از سازمان‌های داخلی لینوکس است که هدف آن، ترویج استفاده از کانتینرهای نرم‌افزاری می‌باشد. به گزارش وب‌سایت تک‌کرانچ، به این ترتیب تمام شرکت‌های عمده ارائه‌دهنده خدمات ابر عمومی شامل مایکروسافت، گوگل، آی‌بی‌ام و بخشی از بنیاد لینوکس در این نهاد عضو می‌شوند.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که عضویت AWS در CNCF به این معناست که آمازون قصد دارد سرویس مدیریت کانتینر مبتنی بر Kubernetes خود را به زودی راه‌اندازی کند. طبق یک نظرسنجی، اکثر قریب به اتفاق کوبرنتیس‌ها بر روی آمازون میزبانی می‌شود و به همین دلیل گروهی از کارشناسان معتقدند پیوستن این شرکت به بنیاد مزبور دور از ذهن نبوده است. گفتنی است AWS از پروژه‌های متن باز فراوانی استفاده می‌کند و پروژه‌های خاص خود را نیز به طور مرتب در GitHub منتشر می‌نماید. آمازون از سال ۲۰۱۳ به عضویت بنیاد لینوکس در آمده ولی بر خلاف تمام رقابیش، عضو CNCF نشده است.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *