Search
۱۴۰۳-۰۱-۳۰
  • :
  • :

آخرین فرصت برای دانلود نسخه رایگان آپدیت ویندوز ۱۰

آخرین فرصت برای دانلود نسخه رایگان آپدیت ویندوز ۱۰

مایکروسافت در اولین سال عرضه ویندوز ۱۰، یک به روز رسانی رایگان مخصوص کاربران ویندوز ۷ و ۸ ارائه کرده است که زمان دسترسی به آن در ماه جولای گذشته به پایان رسید. اما تعدادی از کاربران ویندوز با وجود منقضی شدن زمان عرضه این به روز رسانی، هنوز واجد شرایط دریافت آن هستند. این دسته از کاربران از فناوری‌های کمک کننده-assistive technology – مانند صفحه نمایش خوان(Screen Readers)، صفحه نمایش‌های بریل و یا سایر ابزارهای مرتبط استفاده می‌کنند.

هنگاه عرضه این به روز رسانی، زمان انقضایی برای دریافت آپدیت رایگان توسط این دسته از کاربران در نظر گرفته نشده بود اما مایکروسافت این بار اعلام کرده است که این افراد تا سی یکم دسامبر امسال فرصت دانلود این به روز رسانی رایگان را دارند که تمدید نخواهد شد. با این حال، هدف این کار هنوز نامشخص است. اعمال محدودیت روی به روز رسانی‌ها قبلا به این شدت دنبال نمی‌شد.

Paul Thurrott برای نصب بدون نقص ویندوز ۱۰، این برنامه جدید را آزمایش کرده و از کلیدهای مجوز-License Keys- مخصوص ویندوز ۷ ویا ۸ استفاده کرده است. اما در هیچ کجای پروسه نصب، اشاره‌ای به احتمال استفاده کاربر از تکنولوژی کمک کننده نشد و فقط کافیست تا کد را وارد کنید و بعد نرم افزار بدون هیچ مشکلی فعالیت کرده و نسخه جدید را نصب می‌کند.

این احتمال وجود دارد که در نسخه ۲۰۱۸ مایکروسافت، تغییراتی در این زمینه انجام گرفته باشد و ارائه کد مخصوص ویندوز ۱۰ برای نصب و ارتقا این نسخه از سیستم عامل، لازم باشد. اما تعجبی هم نخواهد داشت اگر کلیدهای مجوز نسخه‌های قدیمی ویندوز، همیشه قابل استفاده باشد. جدای از هر چیزی، نصب ویندوز ۱۰ با استفاده از کلیدهای مجوز نسخه‌های ۷ و ۸ ویندوز، عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد و می‌تواند امکان بروز سواستفاده های احتمالی را کمتر کند.

منبع: آی تی ایران




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *