Search
۱۴۰۳-۰۲-۰۷
  • :
  • :

⁣پیش‌بینی رشد ۹.۴ درصدی ارزش بازار جهانی نرم‌افزار در سال ۲۰۱۸

⁣پیش‌بینی رشد ۹.۴ درصدی ارزش بازار جهانی نرم‌افزار در سال ۲۰۱۸

محققان گارتنر پیش‌بینی کردند در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات جهان به ۳.۷ تریلیون دلار خواهد رسید و در این میان خدمات ارتباطی بیشترین سهم را به خود اختصاص خواهند داد.

به گزارش وب‌سایت itp، این پیش‌بینی نشان می‌دهد ارزش بازار IT جهان در سال آتی میلادی نسبت به امسال که میزان درآمد آن ۳.۵ تریلیون دلار محاسبه شده بود رشد ۴.۳ درصدی را تجربه می‌کند.

گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده است میزان پرداخت هزینه در بخش نرم‌افزار طی سال ۲۰۱۷ میلادی رشد ۸.۵ درصدی را تجربه می‌کند و البته ارزش این بازار در سال ۲۰۱۸ میلادی با رشد ۹.۴ درصدی به ۳۸۷ میلیارد دلار می‌رسد. گارتنر همچنین اعلام کرد بخش دستگاه‌های الکترونیکی برای نخستین بار بعد از دو سال، به واسطه افزایش میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند از جمله «آیفون ۸» و «آیفون X» با کاهش ارزش بازار جهانی مواجه می‌شود.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود ارزش مجموع بخش‌های مختلف بازار جهانی IT در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یابد، گارتنر ۱۰ بازار اصلی را شناسایی کرده است که برای رشد در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشترین تاثیر را برجا می‌گذارند.

این بازارها در اصل سه بخش اصلی عرصه‌ی خدمات رایانش ابری شامل زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات (IaaS)، پلتفرم‌های یکپارچه-به‌عنوان-خدمات (iPaaS) و پلتفرم‌های ارتباطی-به‌عنوان-خدمات (cPaaS) و همچنین فناوری‌های مختلف در فضای دیجیتال از جمله سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های تحلیلی، و حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات را شامل می‌شوند.

منبع: همکاران سیستم




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *