Search
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • :
  • :

سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت موجب سودآوری می‌شود

سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت موجب سودآوری می‌شود

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در کنفرانس توسعه دهنده اف ۸ این شرکت که در سانفرانسیسکو ایالات کالیفرنیا برگزار شد، اعلام که سرمایه گذاری در زمینه امنیت موجب تأثیر قابل توجه در سودآوری این شرکت شده است.

شرکت فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده که برای نخستین بار در تاریخ این شرکت، درآمد سه ماهه آن از ۱۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

در نشستی که میان مدیران و تحلیلگران مالی صورت گرفت، بیشترین تمرکز بر روی مسائل امنیتی بود تا از مسائل مهمی که در خصوص شبکه‌های اجتماعی و تأثیرات آنها بر برخی اتفاقات و رویدادهای مهم وجود دارد بحث شود و از تبعات نامطلوب آن در آینده جلوگیری به عمل آید.

به گزارش ونچربیت، زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت اذعان داشت که اگر سرویس‌های ما به گونه‌ای نباشد که افراد را به یکدیگر نزدیک‌تر کند یا اساس جامعه ما با دخالت‌ها تضعیف شود، ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در روز یا اینستاگرام یا ۱۰ میلیارد دلار درآمد دیگر اهمیتی ندارد.

وی گفت: «در بسیاری از نقاط، ما اقدامات مهندسی خود در زمینه امنیت را دو برابر یا حتی بیشتر کرده‌ایم و همچنین هوش مصنوعی جدیدی برای تشخیص محتوای نامناسب و همچنین تبلیغات تروریستی ایجاد کرده‌ایم. تمام تمرکز خود را در زمینه امنیت قرار داده‌ و سرمایه‌گذاری اصلی شرکت خود را روی این مسئله متمرکز نموده‌ام.»

سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت، موجب سودآوری برای فیس‌بوک شده است. این سرمایه‌گذاری موجب قوی‌تر شدن جامعه شده و از بسیاری از مسائلی که شرکت‌ها با آن مشکل دارند پیشگیری می‌کند. زمانی که زیرساخت‌های امنیتی تقویت شود، دیگر سرمایه‌ای توسط هکرها به سرقت نمی‌رود و سرمایه‌ کشورها با مشکل مواجه نخواهد شد.

فیس‌بوک می‌خواهد نیروی کاری امنیت خود را دوبرابر نموده و سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های امنیتی را افزایش دهد. گسترش شبکه‌های اجتماعی در اینترنت و اعتماد بیش از اندازه افراد به فضای مجازی زمینه مناسبی را برای فعالیت‌ هکرها و نیز درخواست‌های غیرقانونی فراهم ساخته تا با سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد از آنها در فعالیت‌های جاسوسی و تخلیه اطلاعات بهره گیرند.

با افزایش تمرکز فیس‌بوک بر مسائل امنیتی، سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند با خیالی آسوده‌تر در این شرکت سرمایه‌گذاری نموده و در نتیجه سودآوری این شرکت به مراتب بیشتر می‌شود.

منبع: رایورز




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *